1.YARIYIL
AKADEMİK VE SOSYAL ORYANTASYON
Meslek Yüksekokulunu, kampüsü, akademik birimleri, idari birimleri, öğrenci kulüplerini tanıtmak; Yükseköğretim Kurumları Disiplin Yönetmeliği, Yükseköğretim Kanunu, Plato Meslek Yüksekokulu Eğitim-Öğretim Yönetmeliği hakkında bilgi verme, öğrencileri akademik, sosyal ve kültürel konularda bilgilendirmek üzere 1. sınıf öğrencilerine yönelik tanıtım ve oryantasyon sağlamak.
TEMEL İŞLETME
Temel işletme dersinde öğrencinin işletmecilik ile ilgili temel kavramlar, işletmelerin tarihsel gelişim süreci, işletmelerin amaçları, çevre ile ilişkileri, işletmelerin çeşitli şekillerde sınıflandırılması, işletmelerin hukuksal yapıları, işletme kurmanın aşamaları, işletme büyüklüğü ve kapasitesi ve işletmelerin temel işlevleri konularında bilgilenmesi sağlanır..
Ölçme Bilgisi I
Düşey açı ölçümü ve hesabı, poligon güzergahlarında özel haller. Yüksek ölçümlerine giriş, Nivelman istikşafı, ana ve teknik nivelman yöntemiyle kot taşıma. Trigonometrik kot tayini ile nirengi kotlandırılması. Arazi çalışmalarıyla pratik geliştirme bilgisayarda nivelman ve trigonometrik nivelvan çözümleri ve programların geliştirilmesi çalışmaları. Aplikasyon. Düşey açı arazi uygulamalan poligon geçkilerindeki özel hallere ait uygulamalar. Nivo aletinin tanıtılması, yükseklik tayinine ilişkin işlemler. Geometrik nivelman ve trigonometrik nivelman ile kot taşıma ait uygulamalar. Aplikasyona ait uygulamalar
Alet Bilgisi
Harita çizim süreçlerinde kullanılacak araç ve gereçlerin teknik ve teorik açıdan anlatılması ve kullanım süreçleri.
Temel Matematik
Bu dersin amacı, öğrencilere temel matematik, geometri ve analitik geometri bilgisi vermektir. Açılar, üçgenler, özel üçgenler, poligonlar, dörtgenler, daire, yay ve açı, benzer üçgenler, benzer poligonlar, üçgen içindeki metrik ilişkiler, paralel doğrular ve düzlemler ile analitik geometri koordinat sistemi islenecektir.
Kadastro ve Tapu Bilgisi
Kadastro ve tapu üzerine topografik bilgiler. Belediye ve kanunlar üzerinde belirlenen süreçler ile ilgili bilgilerin verilmesi.
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin mesleki ve akademik hayatlarında gerekli olacak temel yazılımları ve araçları öğrenmeleridir. Bununla birlikte bilgisayarın (ve internet’in) yeni kullanım alanları dersin ele aldığı konular arasında bulunmaktadır.
Günümüzde çalışma hayatimizin vazgeçilmez bir parçası haline gelen Microsoft Office yazılımlarını öğretmek ve uygulamalar yaptırmak Bil102 dersinin esas omurgasını oluşturmaktadır. Bu ders ile birlikte öğrenciler Word, PowerPoint, Excel, Outlook ve Windows 7 hakkında temel ve ileri düzey bilgiler edinerek bu yazılımları aktif olarak kullanabilecek hale geleceklerdir.
II.Yarıyıl
TEMEL HUKUK
Toplum hayatı, hukukun toplumdaki fonksiyonu, toplum hayatını düzenleyen kurallar, hukuk kurallarının sınıflandırılması, hukuk, ahlak, hukuki değerler, hukukun bilimselliği, hukuk düzeni, pozitif–tabii hukuk, değişik hukuk tanımları, hukukta yaptırım sorunları, hak kavramı, hukuk normlarının niteliği, hukuk normları hiyerarşisi; Anayasa, kanun, tüzük, yönetmelik, tebliğ, genelge ve yönerge kavramları.
Ölçme Bilgisi II
Jeodezinin genel tanımı, ölçü birimleri, ölçüde genel hatalar, alan hesapları, alanların bölünmesi, koordinat bilgisi ve analitik çözümler, ölçme bilgisinin temel ödev çözümleri, ölçme, arazi değerlerinin tanıtımı, nirengi, poligon, nivelman noktaları.Arazide uzunluk ölçümü, engelli ve engebeli doğruların belirlenmesi, dik inme dik çıkma, planimetre ayar kol uzunluğu, katsayı ile ilgili uygulamalar, aletlerin tanıtılıp kurulşup düzenlenmesi, nirengi poligon nivelman noktalarının tanıtımı.
Gayrimenkul Değerleme
Türkiye'de planlama çalışmaları. Planlama kavranılan. Fiziki plan çizimi ve yöntemleri. Plan türleri. İmar planlarının yapım yollan onayı ve yürürlüğe girmesi. Mevzi imar planları. Plan değişiklikleri ve uygulanacak esaslar. İmar yönetmeliği, imar programlan, isteğe bağlı imar uygulamaları (yola terk yoldan ihdas, ifraz,tevhid...). îmar bilgisi ve uygulama yöntemleri, 3194/18. madde uygulaması, sınır düzenlemesi, adaanahtarı, ada dizini kadastro ayırma şartlan, kamuya ayrılan alan, düzenlem ortaklık payı,dağıtım ve tahsis, tapuya tescil işlemleri, kamulaştırma, sınır düzeltmeleri, ıslah imar planı uygulamaları, yapı işleri, yapı izni, geçici plan izni. İmar parselini oluşturmak amacıyla yapılan imar uygulamaları
Harita Çizimi I
Ölçü krokilerinin tanıtılması. Pafta bölümlemesi, Pafta açılması ve karelj çizimi, eş yükseklik eğrilerinin tanıtılması, koordinatı bilinen noktaların paftaya çizimi, nirengi ve poligon kanavalarının oluşturulması, prizmatik ölçülerin çizilmesi ve mürekkeplenmesi. Kutupsal ölçülerin çizimi. Tematik haritalar coğrafi bilgi sistemi.
Mesleki Trigonometri
Tirigonometrinin konusu, açı ve yay birimleri ve birimlerin birbirine dönüştürülmesi, dar açıların trigonometrik fonksiyonları, trigonometrik fonksiyonlar arasındaki bağıntılar ve bazı açıların trigonometrik fonksiyonlarının değerleri. İndirgenmesi, dik üçgenlerin çözümü, üçgen çözümleri. Açıların toplamı ve farkının trigonometrik fonksiyonları, topografya problemleri.Küre geometrisi ile temel tanımlar ve teoremler. Büyük ve küçük daire eksen ve kutup, küresel uzaklık, kadran, kutusal uzaklık küresel açı. Küresel şekiller, küre dilimi ( ikili ) , küresel çokgen (poligon), küre kapağı ve halkası. Küresel üçgen, küresel üçgenin özellikleri. Küresel üçgenin elemanları arasındaki trigonometrik bağıntılar. Küresel dik üçgenler, küresel üçgen formülleri. Küre üzerinde yaklaşık çözümler, jeodezik problemler
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ VE STANDARTLARI
Kalite kavramı, standart ve standardizasyon; iş sağlığı ve güvenliğinde kalite-kontrol, standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi, yönetim kalitesi ve standartları; çevre standartları; kalite yönetim sistemi modelleri, kalite kontrol içerikli TSE, ISO, Ohsas ve ILO standartları. yönetim sistemi, yaklaşımı ve tarihçesi, ISO 9001 (tasarım, geliştirme, üretim, kurulum ve serviste kalite, güvence için kalite sistemler modeli), ISO 14001 (çevre yönetim sistemi), Ohsas 18001 (iş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemi) sistemlerin ortak yönleri ve entegre edilmesi; toplam kalite felsefesi, yönetim sistemi ve toplam kalite, toplam kaliteyi uygulayan kuruluşların sunuşları, kazançları ve uygulama aşamaları.
III.Yarıyıl
Arazi Ölçmeleri I
Türkiye'de planlama çalışmaları. Planlama kavranılan. Fiziki plan çizimi ve yöntemleri. Plan türleri. İmar planlarının yapım yollan onayı ve yürürlüğe girmesi. Mevzi imar planları. Plan değişiklikleri ve uygulanacak esaslar. İmar yönetmeliği, imar programlan, isteğe bağlı imar uygulamaları (yola terk yoldan ihdas, ifraz,tevhid...). îmar bilgisi ve uygulama yöntemleri, 3194/18. madde uygulaması, sınır düzenlemesi, adaanahtarı, ada dizini kadastro ayırma şartlan, kamuya ayrılan alan, düzenlem ortaklık payı,dağıtım ve tahsis, tapuya tescil işlemleri, kamulaştırma, sınır düzeltmeleri, ıslah imar planı uygulamaları, yapı işleri, yapı izni, geçici plan izni. İmar parselini oluşturmak amacıyla yapılan imar uygulamaları
Harita Çizimi II
Ölçü krokilerinin tanıtılması. Pafta bölümlemesi, Pafta açılması ve karelj çizimi, eş yükseklik eğrilerinin tanıtılması, koordinatı bilinen noktaların paftaya çizimi, nirengi ve poligon kanavalarının oluşturulması, prizmatik ölçülerin çizilmesi ve mürekkeplenmesi. Kutupsal ölçülerin çizimi. Tematik haritalar coğrafi bilgi sistemi.
Fotogrametri
Giriş, genel tanım, fotogrametrinin temelleri, stereoskopik resim çekme yöntemleri, yer fotogrametrisi, hava fotogrametrisi, Fotogrametri ve uzaktan algılama Uçuş planlarıFotoğraf bilgisi, Sayısal görüntü işleme, Model ve kolon bağlama, Hesaplama işlemleri ,Sayısallaştırma, Sayısal arazi yükseklik modelleri, Sayısal arazi yükseklik modelleri
İNGİLİZCE
Sınıfların düzeyleri dikkate alınarak, hazırlık sınıfının devamı olacak nitelikte, “upper-intermediate” veya “advanced” düzeyde kitaplar ve / veya ders materyali kullanılır; dinlediğini anlama, konuşma, okuduğunu anlama ve yazma becerilerini geliştirici uygulamalar yaptırılır. Öğrencilerin medya alanındaki sözcük dağarcıklarının geliştirilmesi hedeflenir. Sınıfların düzeylerine göre her öğrenciden 4., 5. veya 6. seviyede yalınlaştırılmış ya da orijinal roman veya hikâyelerden en az 1 adet özet yazması istenir.
İLETİŞİM BECERİLERİ
Bu ders, kişilerarası iletişimin pratik ilkelerini öğrenme ve günlük hayata uygulama fırsatı sunmaktadır. Öğrencilere gerek kişisel gerekse profesyonel yaşamlarındaki iletişimlerini geliştirebilmelerine yönelik çok çeşitli strateji ve teknik tanıtılmaktadır. Ders, öğrencilerin iletişimlerindeki düzen, açıklık, detayların öneminin farkında olmalarını sağlamak üzere sözlü, sözel-olmayan ve yazılı iletişimdeki tuzakların farkına varmalarına yardımcı olacak aktiviteler sunmaktadır. Ders ayrıca is iletişiminin farklı metotları ve çeşitli is iletişimi araçları hakkında pratik bilgiler sağlamaktadır.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
İş sağlığı ve güvenliği kavramı, işçi sağlığı ve iş güvenliğinin tarihi gelişimi, genel bilgiler, iş sağlığı ve güvenliğine bütünsel yaklaşım, iş yerinde risk önleme kültürü, güvenlik kültürünün önemi ve günlük yaşamdaki yeri, güvenlik kültürünün oluşturulması ve devamlılığının sağlanması, iş sağlığı ve güvenliğinin temel prensipleri, iş sağlığı ve güvenliğini işletme yönetimindeki yeri, sağlıklı ve güvenli yaşam. Dünya’da iş sağlığı ve güvenliği kavramının tarihsel gelişimi, Türkiye’de iş sağlığı ve güvenliği kavramının tarihsel gelişimi, Dünya’da güncel iş sağlığı ve güvenliği düzenlemeleri, Türkiye’de iş sağlığı ve güvenliği düzenlemeleri, ILO sözleşmeleri, AB düzenlemeleri; tehlike ve risk kavramları; iş kazası ve meslek hastalığı tanımları; iş kazalarının maliyeti, iş kazalarının nedenleri; tehlikeli hareketler ve tehlikeli durumlar, fiziksel risk etmenleri, kimyasal, biyolojik ve psikososyal risk etmenleri, mesleki riskler; önleyici iş sağlığı ve güvenliği yaklaşımı; çalışma ortamı gözetimi; işyeri örgütlenmesi; sağlık gözetimi ve işyeri hekimliği; işveren, işveren vekili ve iş güvenliği uzmanlarının iş kazasındaki sorumluluğu, sağlık gözetimi ve meslek hastalıkları
IV.Yarıyıl
Haritacılık Faaliyetleri
Yol peometrik karakteristikleri; yolların sınıflandırılması,proje hızı, yol en kesif elemanları, şerit genişliği, şevler, retuj, kamulaştırma genişlikleri, yatay kurpta dever, yatay kurplar, dever rakertmam, yatay kurpta platform genişletilmesi, düşey güzergah, maksimum eğimler, düşey kurplar, düşey kurplarda görüş mesafesi, yatay kurplarda görüş mesafesi, kavşaklar. İstikşaf etüt; güzergah tayininde ana düşünceler, istikşaf çeşitleri, istikşaf raporu ve hazırlanması, fotogrametrik istikşaf, etüt, etüt çeşitleri, etüt çalışmaları, aplikasyon, doğruların ve somelenn tesibiti, iki doğrultunun kesişme noktalarının bulunması, yatay kurpların hesabı ve piketojı, ışınsal metodla kurp pketojı, kordinat metodu ile kurp piketojı, piketojda özel haller, aplikasyon defterinin tutulması, aplikasyon hattının sigortalanması, nivelman, boy kesit nivelmanı, enine kesit nivelmam.
Arazi Ölçmeleri II
Sayısal kadastro için temel problemler kadastro hukuki işlemlerin yürütülmesi kadastroda değişikliklerin izlenmesi, orman kadastrosu , arazi bilgi sistemi ve Türkiye'de arazi bilgi sistemi çalışmaları, arşivleme.
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ
Bu dersin amacı; Atatürk İlke ve İnkılapları dersinin kapsadığı yakın dönem Türkiye tarihinin siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel olguları, Atatürk ve devrimleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek. Öğrencilere tarihi ve tarihle ilgili metinleri sevdirmek, öğrencilerin tarihsel olaylara çok yönlü bir şekilde bakabilmesini sağlamak ve disiplinler arası bir yaklaşım etrafında, öğrencileri, başta tarih olmak üzere farklı Sosyal Bilimlerin temel kuramsal kavramları, tartışmaları ve düşünce yöntemleri ile tanıştırmaktır.
TÜRK DİLİ
Bu dersin amacı anlama ve ifade etmeyle ilgili temel beceriler kazandırmak, edebi metinleri okuma ve çözümleme pratiği sağlamak, proje yazmak ya da sunu hazırlamada yararlı olacak kompozisyon yöntemlerini öğretmektir.
BİTİRME PROJESİ
Öğrencilere içinde yaşadıkları topluma ve diğer insanlara karşı sorumluluk duygusu kazandıracak, Yaşadıkları çevre ve kentin sorunlarına duyarlılıklarını arttıracak, Öğrencilerin sosyal eşitsizliklere duyarlılığını ve ihtiyacı olan kesimlerle dayanışma duygusunu geliştirecek, Öğrencilerin üniversiteye ve topluma aidiyet duygularını geliştirecek, Öğrencilerin girişimcilik ve inisiyatif alma kapasitelerini arttıracak, Öğrencilerin kendi aralarında ve kamusal aktörlerle işbirliği yaparak ekip çalışmasına yatkınlıklarının geliştirecek, Öğrencilerin kişisel potansiyellerinin gelişimine katkıda bulunmasını sağlayacak ortak bir sorumluluk projesi yürütmeleri beklenmektedir.
STAJ
Staj yapmanın amacı öğrencilerimize meslekleriyle ilgili işyerini yakından tanımak, öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirmek, almış oldukları teorik bilgileri kullanabilme ve uygulamaya aktarma becerisini kazandırmak, mesleki alanda yaşanan teknolojik değişimleri izlemelerini ve tanımalarını sağlamaktır.