1.YARIYIL
AKADEMİK VE SOSYAL ORYANTASYON
Meslek Yüksekokulunu, kampüsü, akademik birimleri, idari birimleri, öğrenci kulüplerini tanıtmak; Yükseköğretim Kurumları Disiplin Yönetmeliği, Yükseköğretim Kanunu, Plato Meslek Yüksekokulu Eğitim-Öğretim Yönetmeliği hakkında bilgi verme, öğrencileri akademik, sosyal ve kültürel konularda bilgilendirmek üzere 1. sınıf öğrencilerine yönelik tanıtım ve oryantasyon sağlamak.
TEMEL İŞLETME
Temel işletme dersinde öğrencinin işletmecilik ile ilgili temel kavramlar, işletmelerin tarihsel gelişim süreci, işletmelerin amaçları, çevre ile ilişkileri, işletmelerin çeşitli şekillerde sınıflandırılması, işletmelerin hukuksal yapıları, işletme kurmanın aşamaları, işletme büyüklüğü ve kapasitesi ve işletmelerin temel işlevleri konularında bilgilenmesi sağlanır.
Temel Sanat Eğitimi
Nokta çalışması, çizgi çalışması, obje üzerinde açık koyu form oluşturma çalışması, doku çalışması, renk bilgisi, renk kontrastları çalışmaları yapmak
Teknik Resim
Teknik resmin, kullanılan çizim aletlerinin, resim kâğıtlarının, standart yazı ve antetlerin tanıtılması, Doğru ve dikme çizmek, Geometrik çizimler; Açı, yay, eğri ve çokgen çizimleri, Ölçek ve çeşitleri, Ölçülendirme kuralları, Ölçülendirme elemanları: Ölçü çizgisi, Ölçü oku, Ölçü sınır çizgisi, Ölçü rakamları. İzdüşümler, Doğru ve düzlemlerin izdüşümlerin çıkarılması, gerçek büyüklüklerinin bulunması, Görünüşlerin tanıtılması, temel ve yardımcı görünüşlerin çıkarılması, Kesit çeşitleri, Malzeme ölçüleri, malzeme özellikleri. Mesleki teknik resim uygulamaları; mesleki çizim çalışmaları, yapılmaktadır.
Yapı Malzemeleri
Yapıda hangi malzemelerin kullanıldığını tanımlayabilecekler. Malzemelerin üretim yöntemlerini açıklayabilecekler. Malzemelerin nasıl uygulandığını ifade edebilecekler. Yapının bölümlerine uygun malzeme seçebilecekler.
İç Mekan Tasarımı I
İnsan, mekân ve mobilya ilişkilerini de kapsayan 3 Boyutlu mekân anlayışının kavranması.
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin mesleki ve akademik hayatlarında gerekli olacak temel yazılımları ve araçları öğrenmeleridir. Bununla birlikte bilgisayarın (ve internet’in) yeni kullanım alanları dersin ele aldığı konular arasında bulunmaktadır.
Günümüzde çalışma hayatimizin vazgeçilmez bir parçası haline gelen Microsoft Office yazılımlarını öğretmek ve uygulamalar yaptırmak Bil102 dersinin esas omurgasını oluşturmaktadır. Bu ders ile birlikte öğrenciler Word, PowerPoint, Excel, Outlook ve Windows 7 hakkında temel ve ileri düzey bilgiler edinerek bu yazılımları aktif olarak kullanabilecek hale geleceklerdir.
II.Yarıyıl
TEMEL HUKUK
Toplum hayatı, hukukun toplumdaki fonksiyonu, toplum hayatını düzenleyen kurallar, hukuk kurallarının sınıflandırılması, hukuk, ahlak, hukuki değerler, hukukun bilimselliği, hukuk düzeni, pozitif–tabii hukuk, değişik hukuk tanımları, hukukta yaptırım sorunları, hak kavramı, hukuk normlarının niteliği, hukuk normları hiyerarşisi; Anayasa, kanun, tüzük, yönetmelik, tebliğ, genelge ve yönerge kavramları.
Tasarım Prensipleri ve Mekan
Mekân: mekânın tanımı, iç mimaride mekân kavramı, mekânın oluşum öğeleri, insan eylemleri, eylem alanları, mekânda örgütlenme ilkeleri: tasarımın tanımı, tasarım öğeleri, tasarım yöntemleri: algı, algının tanımı, algılama süreci algı psikolojisi, tasarım yasaları, iç mimaride mekân algısı: analiz: analiz tanımı, analizin amacı, analizin yöntemleri, mekân analizi, mekanın fiziksel ve psikolojik analizi.
İç Mekan Tasarımı II
Bu dersin sonunda öğrenci; mekân analizi becerisi kazanır. İşleve göre mekan tasarımını oluşturan öğeleri tanır. İnsan eylemlerini ve bu eylemlere yönelik alanların analizini yapar. Kullanıcı gereksinimine bağlı olarak işlev şeması oluşturma becerisi edinir.
Bilgisayar Destekli Çizim
Cad programını kullanarak 3 boyutlu çizimler yapabilecektir. 3b çizim ayarlarını yapar. 3b komut menulerini aktif olarak kullanır. 2 Oluşturduğu 3b çizimleri görselleştirebilecektir.
Malzeme Bilgisi I
Yapıda hangi malzemelerin kullanıldığını tanımlayabilecekler. Malzemelerin üretim yöntemlerini açıklayabilecekler. Malzemelerin nasıl uygulandığını ifade edebilecekler. Yapının bölümlerine uygun malzeme seçebilecekler.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ VE STANDARTLARI
Kalite kavramı, standart ve standardizasyon; iş sağlığı ve güvenliğinde kalite-kontrol, standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi, yönetim kalitesi ve standartları; çevre standartları; kalite yönetim sistemi modelleri, kalite kontrol içerikli TSE, ISO, Ohsas ve ILO standartları. yönetim sistemi, yaklaşımı ve tarihçesi, ISO 9001 (tasarım, geliştirme, üretim, kurulum ve serviste kalite, güvence için kalite sistemler modeli), ISO 14001 (çevre yönetim sistemi), Ohsas 18001 (iş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemi) sistemlerin ortak yönleri ve entegre edilmesi; toplam kalite felsefesi, yönetim sistemi ve toplam kalite, toplam kaliteyi uygulayan kuruluşların sunuşları, kazançları ve uygulama aşamaları.
III.Yarıyıl
Döşeme Yöntemleri ve Tekstil
Döşemeli mobilya teknolojisinde kavramlar. Döşeme teknikleri. Döşemecilikte kullanılan gereçler, Döşemecilikte kullanılan araçlar. Kesikli ve Sürekli üretim sistemleri, Döşemeli mobilyada aksesuarlar.
Dekorasyonda Üretim Teknikleri
Merdivenler: Tanım, Merdiven türleri, Boyutsal koşullar, Merdiven konstrüksiyonları, Rıht ve basamak boyutları arasındaki ilişkiler, Merdiven basamakları. Kapılar; Plandaki yerleri, açılışlarına ve malzemelerine göre kapı tipleri, Kasa ve kanat konstrüksiyonları, Kasa duvar, Kasa-kanat ilişkileri, Eşikler; Pencereler; Pencere boşluğunun kuruluşu Pencere fonksiyonları, Açılışlarına göre pencere tipleri, Malzemelerine göre doğramalar, Doğrama-duvar, Doğrama-denizlik ilişkileri, Yardımcı koruyucular
Malzeme Bilgisi II
Malzemeler hakkında ileri bilgiler. Ahşap, seramik vb. kaplama ve döşeme malzemelerinin kullanım ve üretim süreçleri
İNGİLİZCE
Sınıfların düzeyleri dikkate alınarak, hazırlık sınıfının devamı olacak nitelikte, “upper-intermediate” veya “advanced” düzeyde kitaplar ve / veya ders materyali kullanılır; dinlediğini anlama, konuşma, okuduğunu anlama ve yazma becerilerini geliştirici uygulamalar yaptırılır. Öğrencilerin medya alanındaki sözcük dağarcıklarının geliştirilmesi hedeflenir. Sınıfların düzeylerine göre her öğrenciden 4., 5. veya 6. seviyede yalınlaştırılmış ya da orijinal roman veya hikâyelerden en az 1 adet özet yazması istenir.
İLETİŞİM BECERİLERİ
Bu ders, kişilerarası iletişimin pratik ilkelerini öğrenme ve günlük hayata uygulama fırsatı sunmaktadır. Öğrencilere gerek kişisel gerekse profesyonel yaşamlarındaki iletişimlerini geliştirebilmelerine yönelik çok çeşitli strateji ve teknik tanıtılmaktadır. Ders, öğrencilerin iletişimlerindeki düzen, açıklık, detayların öneminin farkında olmalarını sağlamak üzere sözlü, sözel-olmayan ve yazılı iletişimdeki tuzakların farkına varmalarına yardımcı olacak aktiviteler sunmaktadır. Ders ayrıca is iletişiminin farklı metotları ve çeşitli is iletişimi araçları hakkında pratik bilgiler sağlamaktadır.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
İş sağlığı ve güvenliği kavramı, işçi sağlığı ve iş güvenliğinin tarihi gelişimi, genel bilgiler, iş sağlığı ve güvenliğine bütünsel yaklaşım, iş yerinde risk önleme kültürü, güvenlik kültürünün önemi ve günlük yaşamdaki yeri, güvenlik kültürünün oluşturulması ve devamlılığının sağlanması, iş sağlığı ve güvenliğinin temel prensipleri, iş sağlığı ve güvenliğini işletme yönetimindeki yeri, sağlıklı ve güvenli yaşam. Dünya’da iş sağlığı ve güvenliği kavramının tarihsel gelişimi, Türkiye’de iş sağlığı ve güvenliği kavramının tarihsel gelişimi, Dünya’da güncel iş sağlığı ve güvenliği düzenlemeleri, Türkiye’de iş sağlığı ve güvenliği düzenlemeleri, ILO sözleşmeleri, AB düzenlemeleri; tehlike ve risk kavramları; iş kazası ve meslek hastalığı tanımları; iş kazalarının maliyeti, iş kazalarının nedenleri; tehlikeli hareketler ve tehlikeli durumlar, fiziksel risk etmenleri, kimyasal, biyolojik ve psikososyal risk etmenleri, mesleki riskler; önleyici iş sağlığı ve güvenliği yaklaşımı; çalışma ortamı gözetimi; işyeri örgütlenmesi; sağlık gözetimi ve işyeri hekimliği; işveren, işveren vekili ve iş güvenliği uzmanlarının iş kazasındaki sorumluluğu, sağlık gözetimi ve meslek hastalıkları
IV.Yarıyıl
Koruma ve Restorasyon
Korumanın tarihsel gelişimi ve amacını öğrenmek, korumanın nasıl yapılacağını öğretmek
Mobilya Tasarımı
Klasik mobilya stillerinin anlatılması. Klasik mobilyalarda kullanılan araç ve gereçler
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ
Bu dersin amacı; Atatürk İlke ve İnkılapları dersinin kapsadığı yakın dönem Türkiye tarihinin siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel olguları, Atatürk ve devrimleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek. Öğrencilere tarihi ve tarihle ilgili metinleri sevdirmek, öğrencilerin tarihsel olaylara çok yönlü bir şekilde bakabilmesini sağlamak ve disiplinler arası bir yaklaşım etrafında, öğrencileri, başta tarih olmak üzere farklı Sosyal Bilimlerin temel kuramsal kavramları, tartışmaları ve düşünce yöntemleri ile tanıştırmaktır.
TÜRK DİLİ
Bu dersin amacı anlama ve ifade etmeyle ilgili temel beceriler kazandırmak, edebi metinleri okuma ve çözümleme pratiği sağlamak, proje yazmak ya da sunu hazırlamada yararlı olacak kompozisyon yöntemlerini öğretmektir.
BİTİRME PROJESİ
Öğrencilere içinde yaşadıkları topluma ve diğer insanlara karşı sorumluluk duygusu kazandıracak, Yaşadıkları çevre ve kentin sorunlarına duyarlılıklarını arttıracak, Öğrencilerin sosyal eşitsizliklere duyarlılığını ve ihtiyacı olan kesimlerle dayanışma duygusunu geliştirecek, Öğrencilerin üniversiteye ve topluma aidiyet duygularını geliştirecek, Öğrencilerin girişimcilik ve inisiyatif alma kapasitelerini arttıracak, Öğrencilerin kendi aralarında ve kamusal aktörlerle işbirliği yaparak ekip çalışmasına yatkınlıklarının geliştirecek, Öğrencilerin kişisel potansiyellerinin gelişimine katkıda bulunmasını sağlayacak ortak bir sorumluluk projesi yürütmeleri beklenmektedir.
STAJ
Staj yapmanın amacı öğrencilerimize meslekleriyle ilgili işyerini yakından tanımak, öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirmek, almış oldukları teorik bilgileri kullanabilme ve uygulamaya aktarma becerisini kazandırmak, mesleki alanda yaşanan teknolojik değişimleri izlemelerini ve tanımalarını sağlamaktır.