Çalışan / Öğrenci Ombudsmanlığı Nedir?
• Çalışan/öğrenci Ombudsmanlığı, çalışanlar (İdari ve Akademik) ve öğrenciler için kampüs içi meseleleri ele alma ve çözme konusunda destek sağlayan birimdir.
• Birim, çalışan/öğrenci ve Üniversite arasında köprü görevi üstlenir.
• Ombudsman, çalışan/öğrencilerin dilek, talep ve şikâyetlerini iletmelerinde, bunlara etkin çözüm bulunmasında; hakları konusunda çalışan/öğrencilerin bilgilendirilmesinde yol göstericidir.
Ne Yapar?
• Çalışan/öğrencilerin soru ve sorunlarını dinler. Dilek, talep ve şikayetleri toplar.
• Konuları tarafsız bir şekilde araştırır ve gayri resmi olarak bilgi toplar.
• Üniversitenin kural ve prosedürlerini açıklar.
• Talep ve şikayetleri analiz eder, tanımlar ve çalışan ve öğrencileri kural ve prosedürler doğrultusunda yönlendirir.
• Öğrenci ve akademik/idari personel arasında tarafsız bölge oluşturarak sorunlara gayri resmi araçlarla çözüm üretir.
• Bir sorun ile başa çıkma konusunda etkili yolları gösterir.
• Çalışan/öğrenci talep form ve dilekçelerini inceler ve resmi dilekçe doldurma hakkında bilgi verir.
Ne Yapmaz?
• Çalışanlar/öğrenciler ile kurum arasında taraf olmaz.
• Notları veya üniversite kurallarını değiştirmez. Ancak uygulama hatası ve/veya eksikliği tespitedilen konuları Üniversite yönetimine bildirir.
• Yasal tavsiye vermez.