Halkla İlişkiler ve Reklamcılık |
Ana Sayfa |
Bölüm Başkanının Mesajı |
Akademik Kadro |
Bölüm Dersleri |
Akademik Bilgi Paketi |
İletişim |
Endüstri devrimi ile başlayan süreçte, toplumsal yapılarda, tüketim alışkanlıklarında ve iletişim teknolojilerinde ortaya çıkan değişim ve gelişmeler; beraberinde kültür, sanat, spor, siyaset, yaşam biçimi, insan ilişkileri ve ekonomik çevre koşulları başta olmak üzere, insanoğlunun var olduğu tüm alanlarda köklü değişimleri ve yeni bakış açılarını gündeme getirmiştir.
Günümüzde, reklam ve halkla ilişkiler kavramlarının, hızla değişen dünyada halen güncelliklerini koruyor ve tüketim toplumlarında bu denli ilgi görüyor olmaları; sürekli gelişime ve değişime açık bir yapıya sahip olmaları ile açıklanabiliyor. İster marka, ister ajans tarafında olsun, sektörde yer alan tüm iletişimci ve yöneticilerin en çok faydalandıkları şey; reklam ve halkla ilişkilerin bu çok yönlü, çok kültürlü ve farklı disiplinlerden yararlanabilme kapasitesidir. Yaşama dair her alanla iç içe olan; teknolojide, iknada, konumlandırmada, bilgilendirmede, etkinlik yönetiminde, lobicilik faaliyetlerinde, sponsorlukta, itibar, marka ve algı yönetimlerinde kullanılan bu kapasite, işleyişte de onları diğerlerinden ayrıcalıklı kılmaktadır.
Unutmadan, içinde bulunduğumuz süreci, geçmişte yaşanan tüm zaman dilimlerinden farklı kılan özellik; Alvin Toffler’in de ifade ettiği gibi, yaşanan değişimin hızıdır! Bu bağlamda; İstanbul Topkapı Üniversitesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nde öğrenim gören öğrenciler; sözünü ettiğimiz bu değişime ayak uydurmakla kalmayıp, aynı zamanda dört yıllık eğitim öğretimleri sürecinde elde ettikleri tecrübe ve birikimleri ile değişime yön verebilen, sektöre katma değer sunan, tüketici ihtiyaçlarına cevap verebilecek, donanımlı iletişimciler olarak mezun olacaklardır.
Mezunlarımız, yurt içi ve yurt dışında, sektörün pek çok alanında kariyer yapma imkânına sahip olmalarının yanı sıra, kamu kuruluşlarının ilgili bölümlerinde de mesleklerini yerine getirebilecek ya da eğitim ve araştırma kurumlarında akademisyen olarak çalışma imkânlarına sahip olacaklardır.
Puan Türü: Sözel