1. SINIF, 1. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ)
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | ||||
| VCH105 | TEMEL ANATOMİ VE FİZYOLOJİ | 3 | 0/0 | 3 | 5 | Zorunlu | ||||
Ders İçeriği | Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar, Temel Tıbbi Terminoloji Bilgisi, Bölgesel Anatomi ve Vücudumuzun Bölgeleri, İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi, Lokomotor Sistem Anatomisi, Lokomotor Sistem Anatomisi, Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi, Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi, Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi, Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi, Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi, Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi, Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar, Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması, Merkezi Sinir Sistemi, Periferik Sinir Sistemi, Otonom Sinir Sistemi, Duyu Organları; konularını içermektedir. Tüm bu sistemlerin fizyolojilerini de içerir. | ||||||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | ||||
| AUD103 | KBB HASTALIKLAR BİLGİSİ | 3 | 0/0 | 3 | 5 | Zorunlu | ||||
Ders İçeriği | İşitme ve dil gelişimini etkileyebilecek temel Kulak Burun Boğaz Hastalıkları hakkında anatomi ve patolojileri ile genel bilgileri içerir. Kulak ve işitme fizyolojisi, dış, orta ve iç kulak hastalıkları ve odyolojik bulgularını, işitme kayıpları , presbiakuzi ve gürültüye bağlı işitme kayıpları, otoskleroz, ototoksite tanımı, evreleri, semptomları ve tedavisi, Meniere hastalığı tanımı semptomları odyolojik bulgular ve tedavisi akustik nörinom, ani işitme kaybı, fasial paralizi ve glomus jugulare muayene ve odyolojik bulguları, vertigolu hastaya yaklaşım rinitler, sinüzitler, larenks hastalıkları, KBB de muayene ve görüntüleme yöntemleri kulak burun boğaz ameliyatları konularını içerir. | ||||||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | ||||
| VCH101 | MESLEKİ SORUMLULUK VE ETİK | 1 | 0/0 | 1 | 2 | Zorunlu | ||||
Ders İçeriği | Ahlak gelişimi ve ahlaki incelemenin düzeyleri, meslek ahlakı ve meslek ahlakı ilkeleri, deontoloji, etiğin temel kavramları ve gelişim tarihçesi, etik ilkeler, kodlar ve meslek etiği kuralları, felsefe, hukuk ve biyoetik ilişkisi, sağlık ve etik alanda ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler, sağlık kuruluşlarının ve sağlık meslek mensuplarının görev ve sorumlulukları sağlık alanında güncel etik sorunlar, sağlık alanında güncel etik sorunlar, mesleki uygulamalarda sorumluluk ve etik, mesleki yozlaşma ve meslek hayatında ve etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek, kriz (stress) yönetimi, sağlık uygulama politikaları konularını içerir.
| ||||||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | ||||
| AUD105 | İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ | 2 | 2/2 | 3 | 6 | Zorunlu | ||||
Ders İçeriği | Bu ders, işitmenin doğru olarak ölçülmesinde önemli olan teknikler ve bu tekniklerin uygulanmasını kapsar. odyoloji bilimine giriş, işitme sistemi anatomisi ve fizyolojisi, temel odyolojik kavramlar, odyometre ve test odasının özelliklerinin tanımlanması, anamnez alma kriterleri, hava ve kemik yolu işitme ölçümünde esas olan noktalar, konuşma testlerinin uygulanmasında esas olan noktalar, hava yolu işitme eşikleri ile konuşma testleri arasındaki korelasyonun tanımlanması ve klinik maskelemenin tanıtılmasını içerir.
| ||||||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | ||||
| VCH107 | TIBBİ TERMİNOLOJİ | 2 | 0/0 | 2 | 4 | Zorunlu | ||||
Ders İçeriği | Tıbbi terimleri meydana getiren temel öğeler; insan yapısına ilişkin temel tanım ve terimler; vücut sistemleri (hareket, solunum, sindirim, sinir, üreme, iç salgı, boşaltım, kalp-dolaşım) ve organlarına ait temel terminoloji; hastalıklar ile ilgili temel bilgi ve terimleri kapsar. | ||||||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | ||||
| VCC103 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ | 2 | 0/0 | 2 | 4 | Zorunlu | ||||
Ders İçeriği | Bilginin temel kavramları; internet, internet tarayıcısı ve arama motorları; elektronik posta kavramları ve hesap yönetimi; taşınabilir cihazlar; eşzamanlı ve eşzamansız iletişim araçları; sosyal ağlar; teknoloji ve öğrenme; MS Office Word (kelime işlemci programı) konularını içerir. | ||||||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | ||||
| ENP103 | FİZİK | 2 | 0/0 | 2 | 4 | Zorunlu | ||||
Ders İçeriği | Fizik ve ölçme-madde bilgisi, vektörler - bir boyutta hareket, hareket kanunları, iş ve güç- kinetik enerji- potansiyel enerji-enerjinin korunumu, ağırlık merkezi-moment ve denge, katı, sıvı ve gazlarda basınç- kaldırma kuvveti, mekanik dalgalar, ısı ve sıcaklık, elektrostatik-coulomb yasası- elektrik alanlar, akım-direnç-doğru akım devreleri, manyetizma bilgisi –manyetik alanlar, manyetik alan kaynakları- faraday yasası, ışığın doğası ve optik konularını içerir. |
1. SINIF/2.YARIYIL(BAHAR DÖNEMİ)
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| AUD106 | İŞİTME KAYIPLARI | 2 | 2/2 | 3 | 6 | Zorunlu |
Ders İçeriği | Bu ders işitme kayıplarının temel özellikleri ve işitme kaybına sebep olan patolojilere ilişkin odyolojik test sonuçlarının tartışılmasını kapsar. Normal işitme kavramı, sağlıklı iletişim ve işitme kaybı sonucu iletişim bozuklukları, iletim tip işitme kaybı nedenleri ve hastalıkları, sensörinöral işitme kaybı ve nedenler, mikst tip işitme kaybı nedenler ve hastalıkları, fonksiyonel tip işitme kaybı nedenler ve hastalıkları, santral tip işitme kaybı nedenler ve hastalıkları işitme kaybı, işitme kayıplarında vaka sunumlarını içerir. | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| AUD108 | İŞİTME VE KONUŞMA ANATOMİ-FİZYOLOJİSİ | 4 | 0/0 | 4 | 6 | Zorunlu |
Ders İçeriği | Dış kulak, orta kulak ve iç kulağın anatomisi ve fizyolojisi, santral işitme sistemi, konuşmanın anatomisi, konuşmanın fizyolojisi, konuşma ve işitme arasındaki bağlantı, oluşabilen patolojiler, sendromik vakaların incelenmesi konularını içerir. | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| URC110 | KARİYER PLANLAMA | 1 | 0/0 | 1 | 2 | Zorunlu |
Ders İçeriği | Temel teknik değerlendirilmesi,Temel teknik uygulamaları, Uygulamada karşılaşılan problemler. Öğrenim metodları, global, analetik ve mixed yöntemler, basamaklama metodu, basamaklamadaki problemler, hatalar için ayrı basamaklama metodları, temel antrenmanın ilkeleri ve kurgusu, antrenmanı değerlendirebilmek, saha ve ekipmanın amaca uygun kullanımı, drill planlayabilme ve değerlendirebilme, amaca uygun drill seçimi, hataları çözmek için drill uygulayabilme, basit oyun kurgusu ve oyunu geliştirebilme, taktik hazırlık ve planlama konularını içerir. | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
Lab | |||||||
| VCH106 | İLK YARDIM | 1 | 1/0 | 2 | 4 | Zorunlu |
Ders İçeriği | Bu derste, İlk yardımın ne olduğu, İlk yardımın temel basamakları, İlk yardım uygulanacak durumlar, bebek, çocuk ve erişkinlerde ilk yardımın uygulama aşamaları hakkında bilgi verilmektedir. | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| VCH110 | ENFEKSİYON HASTALIKLARI VE STERİLİZASYON | 2 | 0/0 | 2 | 4 | Zorunlu |
Ders İçeriği | Hastane ortamında ve toplumda sık karşılaşılan enfeksiyonları, bu enfeksiyonlarla ilgili genel bilgileri; dezenfeksiyon ve sterilizasyon yöntemlerini; kişiyi ve çevreyi enfeksiyonlardan koruma konusunda verilebilecek tüm bilgileri kapsamaktadır. |
2. SINIF/3.YARIYIL(GÜZ DÖNEMİ)
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | |
| URC101 | İNGİLİZCE | 4 | 0/0 | 4 | 4 | Zorunlu | |
Ders İçeriği | Öğrencilere temel İngilizce becerileri kazandıracak grammer ve kelime bilgisi eğitimi verilir. to be (present), nouns and pronous, arcticles and numbers, prepositions, question words, adjectives and adverbs, simple present tense, present continous tense, to be (past), simple past tense, simple fature tense, present perfect tense, revision of tenses, comporatives and superlatives, modal, conjuctions, sentence structure, general revision konuları ders içeriğini oluşturmaktadır. | |||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | |
| URC201 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ | 4 | 0/0 | 4 | 4 | Zorunlu | |
Ders İçeriği | Osmanlı Devleti'nin yıkılışını ve Türk inkılabını hazırlayan sebeplere toplu bakış, Osmanlı Devleti'nin parçalanması, Mondros Ateşkes Antlaşması, işgaller karşısında memleketin durumu, Kuvayı Milliye ve Misak-ı Milli. T.B.M.M.'nin açılması, Milli Mücadale ve Modern Türkiye Tarihi’nin siyasal, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri konularını içerir. | |||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | |
| VCC201 | İLETİŞİM BECERİLERİ | 1 | 0/0 | 1 | 2 | Zorunlu | |
Ders İçeriği | İletişimin önemi ve tanımı iletişim nedir? iletişim süreci ve ögeleri, iletişimin özellikleri, iletişimin türleri, algısal farklılıklar ve iletişim, iletişim engeli olarak dil etkili mesaj iletimi, sözel olmayan iletişim ve beden dili, dinleme becerileri, konuşma becerileri, kişilerarası ilişkiler, grup iletişimi, çatışma becerileri; kendini ortaya koyabilme, çatışma becerileri; adil kavga, pazarlık, gruplarda problem çözme, tutum ve ikna kavramları, başarılı iknanın adımları, iknanın toplumsal hayattaki önemi, sözsüz iletişim ve ikna, görüşme yapma teknikleri ve dikkat edilmesi gerekenler konuları ders içeriğini oluşturmaktadır. | |||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | |
Lab | ||||||||
| VCH201 | KLİNİK UYGULAMA | 0 | 8/8 | 4 | 5 | Zorunlu | |
Ders İçeriği | Öğrencinin uygulama yaptığı kurumdaki/işletmedeki danışmanı ile birlikte uygulama faaliyetlerini planlayarak yürütmesini, plan doğrultusunda alanı ile ilgili çeşitli iş/üretim faaliyetlerine dahil olarak, edinilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri eyleme dökmesi süreçlerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği faaliyeti sonunda Meslek Yüksekokulumuza hazırlayacağı yazılı raporu bağlı olduğu programın ilgili sorumlusuna sunar.
| |||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | |
Lab | ||||||||
| AUD205 | TEMEL ODYOMETRİK TESTLER | 2 | 2/2 | 3 | 5 | SA | |
Ders İçeriği | Bu ders, temel odyolojik değerlendirme ekipmanı, Saf ses odyometrisinde maskeleme I-II, Konuşma odyometrisinde maskeleme I-II, Akustik immitansmetri test cihazı ve test parametreleri, Akustik refleks eşiği, İşitme kayıpları, İşitme kayıplarında odyometrik test sonuçları; konularını içermektedir.
| |||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | |
Lab | ||||||||
| AUD209 | İŞİTME ENGELLİ BİREYE YAKLAŞIM | 3 | 0/0 | 3 | 5 | SA | |
Ders İçeriği | İşitme engeli ile ilgili temel kavramları bilme, işitme engelin sınıflandırılması, işitme engelli çocukların ve erişkinlerin özelliklerini ve eğitimlerini kapsar. işitme engeli tanımı işitme engelinin sebepleri tanımlamak, çocuklarda işitme engeli anlama ve eğitim, işitme engeli bireyle iletişim önerileri engellilerin toplumsallaşmasını kolaylaştıran etmenler; yasal düzenlemeler, mekansal düzenlemeler, toplumun farkındalığı, işitme engelli ailelerine yönelik sosyal hizmet uygulamaları; engelli birey ve aileleri ile sosyal hizmet uygulamaları, engelli grupları ve aileleri ile sosyal hizmet uygulamaları, engelliler ve ailelerine yönelik toplum düzeyinde sosyal hizmet uygulamaları, işitme engelli politikaları: dünyadan ve Türkiye’den örnekler engelli politikası: kavramsal çerçeve, engellilere sağlanan avantajlar, sosyal hizmetin işitme engellilik alanlarındaki rol ve sorumlulukları, işitme engeli bireye yaklaşım uygulamaları konularını içerir. | |||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | |
Lab | ||||||||
| AUD211 | ODYOMETRİDE İLERİ TEST YÖNTEMLERİ | 2 | 2/2 | 3 | 5 | SA | |
Ders İçeriği | Objektif işitme testlerine genel bakış, elektrofizyolojik testler: işitsel uyarılmış potansiyeller, işitsel beyin sapı potansiyellerinin mekanizması, klinik uygulamada işitsel uyarılma potansiyeller, eşik ve tanısal amaçlı işitsel uyarılmış beyin sapı yanıtları (ABR), normal ve patolojik işitsel uyarılmış beyin sapı yanıtları, hava ve kemik yolu ABR, elektrokokleografi, oto akustik emisyon test tekniği, akustik immitansmetri, akustik refleks testi, refleks decay testi, konularını içermektedir | |||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | |
| JUS207 | SAĞLIK HUKUKU | 3 | 0/0 | 3 | 5 | SA | |
Ders İçeriği | Dersin içeriğini, tıbbi müdahale ilişkisi ve bu ilişkiden kaynaklanan taraf borçları ile sorumlulukların belirlenmesi, insan sağlığını ilgilendiren çeşitli kavram ve kurumlar üzerinde durulması ve bunlarla ilgili hukuki düzenlemelerin ele alınması oluşturmaktadır. Bu kapsamda tıp mesleğini icraya yetkili kimselerin tıbbi müdahalelerinin hukuka uygunluk koşulları incelendikten sonra Ceza Hukuku bağlamında tıbbi faaliyetlerle ilgili suç tipleri ile Ceza Muhakemesi Hukukunda yer alan sağlık mesleği mensuplarına ilişkin düzenlemeler öğretilecektir. Buna ilaveten tıbbi müdahale sözleşmesinin kuruluşu, ifası ve ifa edilmemesi halindeki sorumluluk da derste ele alınan konulardır. Kusurun tespiti ile ilgili olarak uygulamadan vaka örneklerine yer verilecektir. | |||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | |
| ORS203 | HASTA GÜVENLİĞİ | 3 | 0/0 | 3 | 5 | SA | |
Ders İçeriği | Tıbbi hatalar ve nedenleri, tıbbi hatalarda mesleki ve yasal sorumluluklar, tıbbi hataların bildirimi ve yönetimi, hasta güvenliği, hasta güvenliği kültürü, hasta güvenliğinin yasalardaki yeri, hasta güvenliği, kalite, akreditasyon ve risk yönetimi, hastaların doğru kimliklendirilmesi, ilaç hatalarının önlenmesi, kan ve kan ürünleri transfüzyon hatalarının önlenmesi, iletişim hatalarının önlenmesi, cerrahi hataların önlenmesi, düşmelerin önlenmesi, enfeksiyonların önlenmesi, bebek/çocukların kaçırılmasının ve bebeklerin yanlış aileye verilmesinin önlenmesi, örnek olaylar ve önleme stratejileri konularını içerir. | |||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | |
| PHS213 | HASTA PSİKOLOJİSİ | 3 | 0/0 | 3 | 5 | SA | |
Ders İçeriği | Sağlık, hastalık, kronik hastalık kavramları, hasta tedavi ekibi ilişkisi, stres, sağlık hastalık ilişkisi, stresle baş etme, kişilik yapısı, davranış örüntüleri ile sağlık ve hastalık ilişkisi, durumsal krizler, travmatik yaşam deneyimleri ve hastalık ilişkisi, hasta rolüne girmek, hasta olma psikolojisi, fiziksel sağlık sorunlarına verilen ruhsal tepkiler ve uyum süreci, psikososyal açıdan kronik ağrı ve ağrı ile baş etme, psikososyal açıdan endokrin sistemi hastalıkları ve etkileri, psikososyal açıdan kanser ve etkileri, psikososyal açıdan kardiyovasküler hastalıklar ve etkileri, psikososyal açıdan kronik solunum sistemi hastalıkları ve etkileri, psikososyal açıdan organ transplantasyonları ve etkileri, ölümcül veya kronik bir hastalığı olan bireylerin yakınlarının yaşadığı sorunlar; konularını içermektedir.
| |||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | |
| VCH211 | HALK SAĞLIĞI | 3 | 0/0 | 3 | 5 | SA | |
Ders İçeriği | Ders içeriğinde, halk sağlığı tanımı, halk sağlığı kapsamındaki öncelikli konular, çağdaş sağlık anlayışı, korunma kavramı, epidemiyoloji tanımı, uygulama alanları, Türkiye’de sağlık hizmetleri, epidemiyolojik ölçütlerin hesaplanması, halk sağlığı açısından önemli sağlık sorunlarının özellikleri, bulaşıcı hastalıklar, kronik hastalıklar, kazalar, afetler, kadın sağlığı ve üreme sağlığı, çocuk sağlığı ve bağışıklama, çevre ve sağlık ilişkisi, su hijyeni, gıda hijyeni, sağlık eğitimi, iletişim konuları yer almaktadır. |
2. SINIF/4.YARIYIL(BAHAR DÖNEMİ)
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | |
| AUD208 | İŞİTME CİHAZLARI | 3 | 2/2 | 4 | 7 | Zorunlu | |
Ders İçeriği | Bu ders kapsamında işitme cihazı komponentleri, işitme cihazı tipleri ve sistemleri, elektroakustik ölçüm yöntemleri, kulak kalıpları, işitme cihazı programlama ve uygulama koklear implantlar ve yardımcı dinleme cihazları hakkında bilgiler verilir. | |||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | |
| AUD210 | STAJ | 0 | 0/0 | 0 | 5 | Zorunlu | |
Ders İçeriği | Staj yapmanın amacı öğrencilerimize meslekleriyle ilgili işyerini yakından tanımak, öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirmek, almış oldukları teorik bilgileri kullanabilme ve uygulamaya aktarma becerisini kazandırmak, mesleki alanda yaşanan teknolojik değişimleri izlemelerini ve tanımalarını sağlamaktır. | |||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | |
| URC102 | TÜRK DİLİ | 4 | 0/0 | 4 | 4 | Zorunlu | |
Ders İçeriği | Sözcük ve anlamı, anlamları yönünden sözcükler, sözcüklerin gerçek, yan ve mecaz anlamları, deyimler, ikilemeler, terimler, dil yanlışları, Türkçenin cümle yapısı, cümle öğeleri, cümle çözümlemeleri, roman, makale, deneme, şiir gibi yazılı anlatım türleri, sunum, rapor ve tutanak örnekleri, dilekçe, iş mektubu ve CV yazma, karşılıklı konuşma ve tartışma konusu ders içeriğini oluşturmaktadır. | |||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | |
Lab | ||||||||
| AUD204 | ÇOCUK VE YENİDOĞAN TESTLERİ | 2 | 1/1 | 3 | 5 | SA | |
Ders İçeriği | Bebeklik döneminden başlayarak çocukluk dönemi boyunca işitme sisteminin tipik gelişimi, işitme sisteminin gelişiminde farklılıklara neden olan hastalıklar/bozukluklar, pediatrik grupta işitme sisteminin değerlendirilmesi, tanılanması ve işitme kaybına yönelik erken müdahalenin temel prensipleri konularını içerir. | |||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | |
Lab | ||||||||
| AUD206 | SES FİZİĞİ VE AKUSTİK | 3 | 0/0 | 3 | 5 | SA | |
Ders İçeriği | Titreşim, dalgalar , ses dalgaları , dalgaların analizleri , akustik , işitme testleri, işitme testlerinde kullanılan cihazların kalibrasyon prensiplerini içerir. | |||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | |
| AUD212 | ODYOLOJİK UYGULAMALAR | 2 | 2/2 | 3 | 5 | SA | |
Ders İçeriği | Bu ders; odyometre cihazının temel parçalarını öğrenme, odyogram okuma ve işaretleme,kulaklık yerleşimi ve işitme eşiği tespiti,konuşma odyometrisi,klinik maskeleme nedir? Hangi durumlarda kullanılmaktadır? Kemik yolu maskeleme prosedürü, hava yolu maskeleme prosedürü, sensörinöral işitme kayıplarında maskeleme, iletim tipi işitme kayıplarında maskeleme, mikst tip işitme kayıplarında maskeleme, maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar? Maskeleme ikileminde yapılacak işlemler, Zzr vakalarda maskeleme prosedürü, genel değerlendirme; konularını içermektedir.
| |||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | |
| AUD214 | BİTİRME PROJESİ | 1 | 2/2 | 2 | 5 | SA | |
Ders İçeriği | Öğrencilere içinde yaşadıkları topluma ve diğer insanlara karşı sorumluluk duygusu kazandıracak, yaşadıkları çevre ve kentin sorunlarına duyarlılıklarını arttıracak, öğrencilerin sosyal eşitsizliklere duyarlılığını ve ihtiyacı olan kesimlerle dayanışma duygusunu geliştirecek, öğrencilerin üniversiteye ve topluma aidiyet duygularını geliştirecek, öğrencilerin girişimcilik ve inisiyatif alma kapasitelerini arttıracak, öğrencilerin kendi aralarında ve kamusal aktörlerle işbirliği yaparak ekip çalışmasına yatkınlıklarının geliştirecek, öğrencilerin kişisel potansiyellerinin gelişimine katkıda bulunmasını sağlayacak ortak bir sorumluluk projesi yürütmeleri beklenmektedir. |