1. SINIF, 1. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ)
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | ||||
Lab | |||||||||||
| FAE105 | ACİL HASTA BAKIMI I | 2 | 2/0 | 3 | 6 | Zorunlu | ||||
Ders İçeriği | Hasta ve yaralının 1.ve 2. Değerlendirmesi, Oksijen uygulaması, Solunum Sistemi Terminolojisi, Solunum Sistemi Hastalıklarını Değerlendirmek, Solunum Sıkıntısında Acil Bakım Uygulamak, Kardiyovasküler Sistem Terminolojisi, Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarını Değerlendirmek,ekg okumak silindi Göğüs Ağrısı Olan Hastaya Acil Bakım Uygulamak, Sinir Sistemi Hastalıkları Değerlendirmek, Sinir Sistemi Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak, Enfeksiyon Hastalıklarını Değerlendirmek, Enfeksiyon Hastalıklarında Acil Bakım Uygulamak, | ||||||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | ||||
| VCH101 | MESLEKİ SORUMLULUK VE ETİK | 1 | 0/0 | 1 | 2 | Zorunlu | ||||
Ders İçeriği | Ahlak Gelişimi ve Ahlaki İncelemenin Düzeyleri, Meslek ahlakı ve meslek ahlakı ilkeleri, Deontoloji, Etiğin Temel Kavramları ve Gelişim Tarihçesi, Etik İlkeler, Kodlar ve Meslek Etiği Kuralları, Felsefe, Hukuk ve Biyoetik İlişkisi, Sağlık ve Etik Alanda Ulusal ve Uluslararası Yasal Düzenlemeler, Sağlık Kuruluşlarının ve Sağlık Meslek Mensuplarının Görev ve Sorumlulukları Sağlık Alanında Güncel Etik Sorunlar, Sağlık Alanında Güncel Etik Sorunlar, Mesleki Uygulamalarda Sorumluluk ve Etik, Mesleki Yozlaşma ve Meslek Hayatında ve Etik Dışı Davranışların Sonuçlarını incelemek, Kriz (stress) Yönetimi, Sağlık Uygulama Politikaları. | ||||||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | ||||
| VCH103 | MESLEKİ TEKNİK UYGULAMALAR | 2 | 2/0 | 3 | 5 | Zorunlu | ||||
Ders İçeriği | Enfeksiyon kontrolü; asepsi antisepsi, dezenfeksiyon sterilizasyon, atık yönetimi, izolasyon yöntem ve teknikleri, Yaşam bulgularının ölçümü, değerlendirilmesi, kayıt edilmesi.(vital bulgular, Vücut ısısı, nabız, solunum, kan basıncı,), İlaç Uygulamaları, Kısa ilaç bilgisi (İlaçların formları, İlaçların birbiri ile etkileşimi, İlaç uygulamalarında temel prensipler, Doz hesaplama), İlaç Hazırlama ve Güvenlik ve sorumluluklar, İlaç Uygulama Yollar(Oral yolla ilaç uygulama, Parenteral ilaç uygulamaları, Enjeksiyon uygulamalarında dikkat edilecek noktalar, Tüm enjeksiyon uygulamalarında uyulması gereken kurallar, Enjeksiyon tipine göre enjektör ve iğne ucu seçimi, İlaç hazırlama (Flakon, ampul, serum),Deri tabakalarına ilaç uygulama, Kas içi (İntramusküler) uygulama, Hava kilidi tekniği, Z tekniği, İM komplikasyonları, İntravenöz ilaç uygulama,İV uygulamada kullanılan alanlar, İV tedavinin yan etkiler, İV tedavinin komplikasyonları, Kan Transfüzyonu, İntraoseöz uygulama, Krikotomi uygulaması; Sindirim Sistemi Uygulamaları; Üst Sindirim Sistemi Uygulamaları (Mide entübasyonu (Nazogastrik sonda uygulama), Uygulama esnasında görülebilecek komplikasyonlar, Mide Gavajı, Mide lavajı işlem basamakları, Kan şekeri ölçme ve izleme), Alt Sindirim Sistemi Uygulamaları)En sık görülen bağırsak problemi Konstipasyon, Konstipasyonun önlenmesi ve giderilmesi için yapılması gerekenler, Lavmanlar, Lavman uygulaması ,Diyare, Dışkı inkontinansı, Gaz birikmesi (flatulans), Rektal tüp uygulama), Üriner Sistem Uygulamaları, İdrar Örneği Alma, Erkek ve kadında üriner kateter uygulaması Üriner kateter tipleri
| ||||||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | ||||
| VCH105 | TEMEL ANATOMİ VE FİZYOLOJİ | 3 | 0/0 | 3 | 5 | Zorunlu | ||||
Ders İçeriği | Tıbbi terimler, Anatomi ve fizyolojiye giriş, Hücre fizyolojisi ve vücut sıvıları. Hareket sistemi ve fizyolojisi ( kemikler, eklemler, kaslar ), Sindirim sistemi ve fizyoloji, Dolaşım sistemi ve fizyolojisi, Sinir sistemi Anatomi ve Fizyolojisi, Solunum sistemi Anatomi ve fizyolojisi, Üriner sistem anatomi ve fizyolojisi, Erkek- Kadın genital sistem anatomi ve fizyolojisi, Duyu organları anatomi ve fizyolojisi. | ||||||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | ||||
| VCC103 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ | 2 | 0/0 | 2 | 4 | Zorunlu | ||||
Ders İçeriği | İnternet ve İnternet Tarayıcısı, Elektronik Posta Yönetimi, Haber Grupları/Forumlar/Sosyal Ağlar, Web Tabanlı Öğrenme, Ters Yüz Öğrenme, İnternet ve Kariyer, Kelime İşlemci (WORD), Hesap Çizelgesi (EXCEL), Sunu Hazırlama (POWERPOINT) | ||||||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | ||||
| FAE103 | TEMEL YAŞAM DESTEĞİ | 1 | 2/0 | 2 | 4 | Zorunlu | ||||
Ders İçeriği | Olay Yeri Değerlendirme. Vital Parametreleri (Yaşam Bulguları) bilme, Birinci Değerlendirme ve İkinci Değerlendirmeyi yapma. Hava Yolu Açma Tekniklerini bilip hava yolu açıklığını ve desteğini sağlama. Dolaşım desteğini sağlama, Entübasyonu uygulama, Erişkinde Temel Yaşam Desteği, Çocukta Temel Yaşam Desteği, Bebekte Temel Yaşam Desteği bilme ve uygulama, Yabancı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım, Defibrilaör kullanımı ve Monitörizasyon EKG okuma ve yorumlama. | ||||||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü | ||||
| VCH107 | TIBBİ TERMİNOLOJİ | 2 | 0/0 | 2 | 4 | Zorunlu | ||||
Ders İçeriği | Tıbbi terimleri meydana getiren temel öğeler; insan yapısına ilişkin temel tanım ve terimler; vücut sistemleri (hareket, solunum, sindirim, sinir, üreme, iç salgı, boşaltım, kalp-dolaşım) ve organlarına ait temel terminoloji; hastalıklar ile ilgili temel bilgi ve terimler öğretilmektedir. |
1. SINIF/2.YARIYIL(BAHAR DÖNEMİ)
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| FAE106 | ACİL HASTA BAKIMI II | 2 | 2/0 | 3 | 6 | Zorunlu |
Ders İçeriği | Sindirim Sistemi Terminolojisi, Sindirim Sistemi Hastalıklarını Değerlendirmek, Sindirim sistemi acilleri, Karın Ağrılı Hastaya Acil Bakım Uygulamak, Metabolik Hastalıkları Değerlendirmek, Metabolik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak, Metabolik Hastalıklar- Diyabet, Sıvı-elektrolit dengesi, asit- baz dengesi, Ürogenital Hastalıkları Değerlendirmek, Ürogenital Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak, Gebelik, Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak, Lohusalık, Yenidoğan, Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak, Jinekolojik Acillerde Bakım Uygulamak, Pediyatrik Hastaları Değerlendirmek, Pediyatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak, Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek, Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak,Geriyatrik Hastaları Değerlendirmek, Geriatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak, Onkolojik Hastalara Acil Bakım Uygulamak, | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| FAE108 | AMBULANS EKİPMANLARI VE UYGULAMLARI | 2 | 2/0 | 3 | 5 | SA |
Ders İçeriği | Acil Tıp Servisi nedir, Ambulans ve Acil Bakım Teknikerinin bu sistemdeki yeri ve yasal sorumlulukları nelerdir. Hastanın hareket ettirilmesi ve taşınması metodları nelerdir. Ambulans servisi standardı, trafik, ilk yardım, metod dersleri sınıfta ve alanda vaka çalışmaları, Kırık, çıkık ve burkulmalarda kullanılan aletler, özel malzemeler(doğum, seti, yanık seti, travma seti vb.) nelerdir, nasıl kullanılır. Çevresel acillerde (yanık, boğulma, zehirlenme, sıcak-soğuk çarpması ) değerlendirme ve acil bakım nasıl verilir. Sınıfa va alanda vaka çalışmaları, klinik eğitim ve uygulamaları, Araç ve ekipman kontrolünde dikkat edilmesi gerekenler, ambulans sürücülüğü pratikleri, radyo ile iletişim, yangın söndürme ve önleme, sınıfta ve alanda vaka çalışmaları- klinikte eğitim ve uygulamalar. | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| VCH110 | ENFEKSİYON HASTALIKLARI VE STERİLİZASYON | 2 | 0/0 | 2 | 4 | Zorunlu |
Ders İçeriği | Enfeksiyon Oluşumu, Enfeksiyon Belirti ve Bulguları Solunum Yolu ile Bulaşan Hastalıklar Sindirim Yolu ile Bulaşan Hastalıklar (Fekal-Oral Yol) Deri ve Mukozadan Temas Yolu ile Bulaşan Hastalıklar Kan Yolu ile Bulaşan Hastalıklar, Vertikal Bulaşan Hastalıklar Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar, Vektör Aracılığı ile Bulaşan Hastalıklar; Sıtma, dengue ateşi, Batı Nil Ateşi, Şark çıbanı, Kırım kango Kanamalı ateşi, Zika Virüsü vb. Kesici delici alet yaralanmaları, makas-bistüri kesileri, iğne batması, düşme-çarpma riski ve önlemleri, hastane enfeksiyonları, el hijyeni, örnek alım ve transferi vb. Hastane Enfeksiyonları Yoğun Bakım Ünitesi Enfeksiyonları Dezenfeksiyon, Antisepsi ve Sterilizasyon Kişisel Korunma Yöntemleri İzolasyon Yöntemleri Hastane Enfeksiyon Kontrol Komitesi Tıbbi Asepsi-Dezenfeksiyon Dezenfektanların Tanıtılması Cerrahi Asepsi-Sterilizasyon Yöntemleri Hastane Enfeksiyonlarından Korunma Girişimleri Uygulamalarda Steril Sahanın Korunması ve Önemi Kesici-delici alet yaralanmaları, Makas-bistüri kesileri, İğne batması, Düşme-çarpma riski ve önlemleri, Hastane enfeksiyonları, El hijyeni, Örnek alım ve transferi, Bilgi güvenliği | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| VCH104 | FARMAKOLOJİ | 3 | 0/0 | 3 | 5 | Zorunlu |
Ders İçeriği | Genel farmakolojiye giriş. İlaçların sınıflandırılması ve uygulama yolları. Farmakodinamik :ilaçların etki mekanizmaları. İlaçların istenmeyen etkileri, ilaç bağımlılığı. Reçete. Antibiyotik tedavisinin prensipleri. kemoterapötikler: beta laktamlar, makrolidler, linkozamidler. Tetrasiklinler, nitroimidazoller, aminoglikozidler, florokinolonlar. Analjezik ilaçlar. Antiseptik-dezenfektanlar. Genel anestezikler. Lokal anestezikler ve çeşitleri. Santral sinir sistemi ilaçlarına giriş. Antipsikotikler, antidepresanlar, antimanikler. Sedatifhipnotikler, anksiyolitiklermerkezi,kas gevşeticileri, antikonvülsanlar. Kardiyovasküler sistem ilaçları, antikoagülanlar ve trombolitikler, Hastane öncesi acil tedavide kullanılan ilaçlar. | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| FAE104 | İLK YARDIM TEKNİKLERİ VE UYGULAMALARI | 2 | 2/0 | 3 | 5 | SA |
Ders İçeriği | Yara bakımı ve pansuman teknikleri, Sargı uygulama teknikleri ve sargı çeşitleri, Sedye sedye çeşitleri ve kullanımı, Travma, travmalı hastanın değerlendirilmesi, Ateller atel çeşitleri, Şok çeşitleri ve Acil Bakım Uygulamak, Hasta Veya Yaralıların Durumlarına Uygun Pozisyon Vermek, Hasta Yaralıyı Kurtarma Çıkarma Teknikleri, Hasta Yaralıyı taşıma Teknikleri, Hasta Veya Yaralıları Taşımak, Aracı Tanımak Ve Kullanıma Hazır Tutmak, Acil yardım aracının ekipmanlarını tanıma | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| URC110 | KARİYER PLANLAMA | 1 | 0/0 | 1 | 2 | ZORUNLU |
Ders İçeriği | Temel teknik değerlendirilmesi,Temel teknik uygulamaları,Uygulamada karşılaşılan problemler.Öğrenim metodları, global , analetik ve mixed yöntemler , basamaklama metodu, basamaklamadaki problemler, hatalar için ayrı basamaklama metodları, temel antrenmanın ilkeleri ve kurgusu, antrenmanı değerlendirebilmek, saha ve ekipmanın amaca uygun kullanımı, drill planlayabilme ve değerlendirebilme, amaca uygun drill seçimi, hataları çözmek için drill uygulayabilme , basit oyun kurgusu ve oyunu geliştirebilme , taktik hazırlık ve planlama. |
2. SINIF/3.YARIYIL(GÜZ DÖNEMİ)
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| FAE205 | ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ | 3 | 0/0 | 3 | 5 | SA |
Ders İçeriği | Sağlık Mesleğinde Etik Etik, Tıp Etiği ve İlkeleri, Sağlık Mesleği Mensupları ile ilgili Suç Tanımları, Ekip Çalışması, Hasta Hakları, Türkiye‟de Hasta Hakları, Hasta Hakları Yönetmeliği. Acil Sağlık Hizmetlerinin Gelişimi Ve Yapısı; Acil Tıbbın Tarihsel Gelişimi, Türkiye de Acil Tıp ve Gelişimi, Sağlık Hizmetlerinin teşkilat yapısı, acil sağlık hizmetlerinin teşkilat yapısı, Merkez Teşkilatı, Taşra teşkilatı, il Ambulans Servisi Başhekimliği, 112.KKM ambulans ve ambulans donanımları, Acil servis ve özellikleri, acil sağlık hizmetlerinde görevli personeller, acil sağlık hizmetlerinde kullanılan formlar ve doldurulması, Bilgilerin gizliliği Paramedik Yetki ve Sorumlulukları, Ambulans Haberleşme; Acil sağlık hizmetlerinde haberleşme, haberleşmede kullanılan araçlar, KKM personeli ve sorumlulukları, işleyiş, ASOS (acil sağlık otomasyon sistemi) Sağlık istatistiği; sağlık istatistiği, veri toplama yöntemleri, verilerin sınıflandırılması, verilerin tablo ve grafiklerle gösterilmesi, merkezi eğilim ölçüleri, dağılım ölçüleri, toplumun nüfus yapısı ve özellikleri, sağlık hizmetlerinde kullanılan hız ve oranlar. | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| URC201 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ | 4 | 0/4 | 4 | 4 | Zorunlu |
Ders İçeriği | Yakın dönem Türkiye tarihinin siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel olguları, Atatürk ve devrimleri, Kurtulus Savasi, Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi kosullarda nasil kuruldugu, devletin temelini olusturan Atatürk Ilkelerİ, monarsiden cumhuriyete geçis ve demokratik parlamenter sistemin oturmasi süreci Sosyal Bilimlerin temel kuramsal kavramları, tartışmaları ve düşünce yöntemleri konuları ders içeriğini oluşturmaktadır. | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| ANS203 | ENTERAL, PARENTERAL BESLENME | 3 | 0/0 | 3 | 5 | SA |
Ders İçeriği | Enteral parenteral beslenme endikasyonları ve yolları. nazogastrik tüp ve peg uygulaması bakımı. Enteral beslenme ürünleri ve komplikasyonları. Parenteral beslenme ürünleri, endikasyonları, komplikasyonları. Beslenme bozuklukları. Yoğun bakım ünitelerinde enteral -parenteral beslenme | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
Lab | |||||||
| VCH211 | HALK SAĞLIĞI | 3 | 0/0 | 3 | 5 | SA |
Ders İçeriği | Ders içeriğinde, halk sağlığı tanımı, halk sağlığı kapsamındaki öncelikli konular, çağdaş sağlık anlayışı, korunma kavramı, epidemiyoloji tanımı, uygulama alanları,Türkiye'de sağlık hizmetleri, epidemiyolojik ölçütlerin hesaplanması, halk sağlığı açısından önemli sağlık sorunlarının özellikleri, bulaşıcı hastalıklar, kronik hastalıklar, kazalar, afetler, kadın sağlığı ve üreme sağlığı, çocuk sağlığı ve bağışıklama, çevre ve sağlık ilişkisi, su hijyeni, gıda hijyeni, sağlık eğitimi, iletişim konuları yer almaktadır. | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
Lab | |||||||
| ORS203 | HASTA GÜVENLİĞİ | 3 | 0/0 | 3 | 5 | SA |
Ders İçeriği | Tıbbi Hatalar ve Nedenleri, Tıbbi Hatalarda Mesleki ve Yasal Sorumluluklar, Tıbbi Hataların Bildirimi ve Yönetimi, Hasta Güvenliği, Hasta Güvenliği Kültürü, Hasta Güvenliğinin Yasalardaki Yeri, Hasta Güvenliği, Kalite, Akreditasyon ve Risk Yönetimi, Hastaların Doğru Kimliklendirilmesi, İlaç Hatalarının Önlenmesi, Kan ve Kan Ürünleri Transfüzyon Hatalarının Önlenmesi, İletişim Hatalarının Önlenmesi, Cerrahi Hataların Önlenmesi, Düşmelerin Önlenmesi, Enfeksiyonların Önlenmesi, Bebek/Çocukların Kaçırılmasının ve Bebeklerin Yanlış Aileye Verilmesinin Önlenmesi, Örnek Olaylar ve Önleme Stratejileri. | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| PHS213 | HASTA PSİKOLOJİSİ | 3 | 0/0 | 3 | 5 | SA |
Ders İçeriği | Bu ders; 1.Sağlık, hastalık, kronik hastalık kavramları, 2.Hasta tedavi ekibi ilişkisi, 3.Stres, sağlık hastalık ilişkisi, Stresle baş etme, 4.Kişilik yapısı, davranış örüntüleri ile sağlık ve hastalık ilişkisi, 5.Durumsal krizler, Travmatik Yaşam Deneyimleri ve hastalık ilişkisi, 6.Hasta rolüne girmek, hasta olma psikolojisi, 7.Fiziksel sağlık sorunlarına verilen ruhsal tepkiler ve uyum süreci, 8.Psikososyal açıdan kronik ağrı ve ağrı ile baş etme, 9.Psikososyal açıdan Endokrin sistemi hastalıkları ve etkileri, 10.Psikososyal açıdan Kanser ve etkileri, 11.Psikososyal açıdan Kardiyovasküler hastalıklar ve etkileri, 12.Psikososyal açıdan Kronik solunum sistemi hastalıkları ve etkileri, 13.Psikososyal açıdan organ transplantasyonları ve etkileri, 14.Ölümcül veya kronik bir hastalığı olan bireylerin yakınlarının yaşadığı sorunlar; konularını içermektedir. |
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| MDS201 | HASTALIKLAR BİLGİSİ VE HASTALIKLARIN SINIFLANDIRILMASI | 3 | 0/0 | 3 | 5 | SA |
Ders İçeriği | Canlı organizma-çevre-homeostaz-hastalık ilişkileri Sağlık ve hastalık kavramları; DSÖ sağlık ve hastalık tanımları Hastalıkların sınıflandırılması: Klinik gelişime göre sınıflandırma, Vücudun fizyolojik sistemlere göre sınıflandırma Hastalıkların klinik gelişime göre sınıflandırılması: Progresif ve non-progresif hastalıklar; Letal hastalıklar; Kendilerini kısıtlayan hastalıklar; İveğen ve süreğen hastalıklar; İyileşme; Nüks Hastalıkların fizyolojik sistemlerine göre sınıflandırılması: Sinir sistemi hastalıkları Hastalıkların fizyolojik sistemlerine göre sınıflandırılması: Kalp damar sistemi hastalıkları Hastalıkların fizyolojik sistemlerine göre sınıflandırılması: Solunum sistemi hastalıkları Hastalıkların fizyolojik sistemlerine göre sınıflandırılması: Sindirim sistemi hastalıkları Hastalıkların fizyolojik sistemlerine göre sınıflandırılması: Boşaltım ve üreme sistemi hastalıkları Hastalıkların fizyolojik sistemlerine göre sınıflandırılması: Hematoloji ve Endokrin sistemi hastalıkları Hastalıkların fizyolojik sistemlerine göre sınıflandırılması: Enfeksiyon hastalıkları ve immün sistem hastalıkları Hastalıkların fizyolojik sistemlerine göre sınıflandırılması: Duyu sistemi hastalıkları Hastalıkların fizyolojik sistemlerine göre sınıflandırılması: Diğer hastalıklar Hastalık-semptom ilişkileri; Hastalıklarda laboratuvar tetkiklerinin önemi. |
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| FAE203 | İLERİ YAŞAM DESTEĞİ VE EKG | 2 | 2/0 | 3 | 5 | SA |
Ders İçeriği | İleri Yaşam desteği Bakış açısı, Resüsitastondan İnsan Faktörü, ve Kalite, Durumu Kötüleşen Hastanın Tanınması ve Kardiyorespiratuar arrestin Önlenmesi, Akut Koroner Sendromlar, Hastanede Resüsitasyon, İleri Yaşam Desteği Algoritması, Havayolunun Açık Tutulması ve Ventilasyon, Kardiyak, Kardiyak Monitörizasyon, Elektrokardiyografi ve Ritim Tanınması, Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulamak, Kardiyoversiyon Uygulama, Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulamak, Pediyatrik EKG Değişiklikleri, Pediyatrik Ritim Bozukluklarında Hastane Öncesi Bakım, Pediyatrik İleri Yaşam Desteği, Yenidoğan Resüsitasyonu, Vaka ÇalışmasıDefibrilasyon, Kardiyak Peys Uygulaması, Periarrest Ritimler, Özel Durumlarda Kardiyak Arrest, Resüsitasyon Sonrası Bakım, Hastane Öncesinde Kardiyak Arrest, Kan Gazı Analizi ve Nabız Oksimetresi, Resüsitasyon ile İlgili Kararlar, Resüsitasyon Uygulamasından Hasta Yakınlarının Desteklenmesi. |
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| VCC201 | İLETİŞİM BECERİLERİ | 1 | 0/0 | 1 | 2 | Zorunlu |
Ders İçeriği | İletişimin Önemi ve Tanımı İletişim Nedir? İletişim, Süreci ve ögeleri, İletişimin Özellikleri, İletişimin Türleri, Algısal Farklılıklar ve iletişim, İletişim Engeli Olarak Dil Etkili Mesaj İletimi, Sözel olmayan İletişim ve Beden Dili, Dinleme Becerileri, Konuşma Becerileri, Kişilerarası İlişkiler, Grup İletişimi, Çatışma Becerileri; Kendini Ortaya Koyabilme, Çatışma Becerileri; Adil Kavga, Pazarlık, Gruplarda Problem Çözme, Tutum ve İkna kavramları, Başarılı iknanın adımları, İknanın toplumsal hayattaki önemi, sözsüz iletişim ve ikna, Görüşme Yapma teknikleri ve dikkat edilmesi gerekenler konuları ders içeriğini oluşturmaktadır. |
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| URC101 | İNGİLİZCE | 4 | 0/0 | 4 | 4 | Zorunlu |
Ders İçeriği | To be (present), nouns and pronous, arcticles and numbers, prepositions, question words, adjectives and adverbs, simple present tense, present continous tense, to be (past), Simple Past Tense, Simple Fature Tense, Present Perfect Tense, Revision of Tenses, Comporatives and Superlatives, Modal, Conjuctions, Sentence Structure, General Revision konuları ders içeriğini oluşturmaktadır. |
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| VCH201 | KLİNİK UYGULAMA | 0 | 8/0 | 4 | 5 | Zorunlu |
Ders İçeriği | Öğrencinin uygulama yaptığı kurumdaki/işletmedeki danışmanı ile birlikte uygulama faaliyetlerini planlayarak yürütmesini, plan doğrultusunda alanı ile ilgili çeşitli iş/üretim faaliyetlerine dahil olarak, edinilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri eyleme dökmesi süreçlerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği faaliyeti sonunda Meslek Yüksek Okulumuza hazırlayacağı yazılı raporu bağlı olduğu programın ilgili sorumlusuna sunar. |
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| JUS207 | SAĞLIK HUKUKU | 3 | 0/0 | 3 | 5 | SA |
Ders İçeriği | Dersin içeriğini, tıbbi müdahale ilişkisi ve bu ilişkiden kaynaklanan taraf borçları ile sorumlulukların belirlenmesi, insan sağlığını ilgilendiren çeşitli kavram ve kurumlar üzerinde durulması ve bunlarla ilgili hukuki düzenlemelerin ele alınması oluşturmaktadır. Bu kapsamda tıp mesleğini icraya yetkili kimselerin tıbbi müdahalelerinin hukuka uygunluk koşulları incelendikten sonra Ceza Hukuku bağlamında tıbbi faaliyetlerle ilgili suç tipleri ile Ceza Muhakemesi Hukukunda yer alan sağlık mesleği mensuplarına ilişkin düzenlemeler öğretilecektir. Buna ilaveten tıbbi müdahale sözleşmesinin kuruluşu, ifası ve ifa edilmemesi halindeki sorumluluk da derste ele alınan konulardır. Kusurun tespiti ile ilgili olarak uygulamadan vaka örneklerine yer verilecektir. |
2. SINIF/4.YARIYIL(BAHAR DÖNEMİ)
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| FAE202 | ACİL KURTARMA TEKNİKLERİ VE KBRN | 2 | 2/0 | 3 | 5 | SA |
Ders İçeriği | Afetlerde Temel Korunma Prensiplerine Uymak, Afetlerde Acil Bakım Uygulamak, Triyaj, KBRN Riskini Değerlendirmek,Biyolojik Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak, Kimyasal Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak, Nükleer, Radyoaktif Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak, Personel Güvenliği ve Sorumluluk Kazanmak, Yangın Önleme, Yangınla Mücadele Etmek, Denizde Kişisel Can Kurtarma Tekniklerini Uygulamak | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| ANS202 | AĞRIYA YAKLAŞIM VE GİRİŞİMLER | 2 | 1/0 | 3 | 5 | SA |
Ders İçeriği | Temel kavramlar, Ağrının tanımı ve fizyolojisi, Ağrının sınıflandırılması, Ağrının klinik değerlendirilmesi, Ağrılı hastaya yaklaşım, Kanser ağrısı tedavisi ve girişimleri, Travmalara bağlı ağrı ve baş ağrısı tedavisi ve girişimleri Boyun, omuz, bel ağrıları tedavi ve girişimleri, Göğüs Ağrısı Tedavisi ve Girişimler, Analjezik İlaçlar ve Uygulamalar, Ağrı Kontrolü, Ağrı Kontrol Yöntemleri | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| FAE210 | BİTİRME PROJESİ | 2 | 2/0 | 3 | 5 | SA |
Ders İçeriği | Öğrencilere içinde yaşadıkları topluma ve diğer insanlara karşı sorumluluk duygusu kazandıracak, Yaşadıkları çevre ve kentin sorunlarına duyarlılıklarını arttıracak, Öğrencilerin sosyal eşitsizliklere duyarlılığını ve ihtiyacı olan kesimlerle dayanışma duygusunu geliştirecek, Öğrencilerin üniversiteye ve topluma aidiyet duygularını geliştirecek, Öğrencilerin girişimcilik ve inisiyatif alma kapasitelerini arttıracak, Öğrencilerin kendi aralarında ve kamusal aktörlerle işbirliği yaparak ekip çalışmasına yatkınlıklarının geliştirecek, Öğrencilerin kişisel potansiyellerinin gelişimine katkıda bulunmasını sağlayacak ortak bir sorumluluk projesi yürütmeleri beklenmektedir. | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
Lab | |||||||
| FAE204 | ÇOCUKLARDA İLK VE ACİL MÜDAHELE | 3 | 0/0 | 3 | 5 | SA |
Ders İçeriği | Pediatrik Triaj, görsel değerlendirme hayatı tehdit eden hastalıklar ve travmanın tanınması,acil hasta çocuğun tanınması, stabilizasyonu, ilk değerlendirme, ikincil değerlendirme, detaylı medikal ve cerrahi öykü, hastanın psikososyal durumunun değerlendirilmesi, gelişiminin değerlendirilmesi, çocuk istismarı ve ihmalinin değerlendirilmesi, yenidoğan aciller, solunumsal aciller, kardiyovasküler aciller, nörolojik aciller, transport. | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
Lab | |||||||
| ANS204 | POST OPERATİF YOĞUN BAKIM | 2 | 1/0 | 3 | 5 | SA |
Ders İçeriği | *Preoperatif Hasta Hazırlığı, Anestezi sonrası bakım ünitesi (PACU), Yoğun Bakım Ünitelerinin Sınıflandırılması ve Yoğun Bakıma Hasta Kabulü, Yoğun Bakımda Hasta Takibi, Yoğun Bakımda Sedasyon ve Analjezi, Yoğun Bakımda nörolojik değerlendirme ve bilinçsiz hastanın takibi, Yoğun Bakımda Solunum Değerlendirmesi ve Aspirasyon Uygulamaları, Mekanik Ventilasyon, Yoğun Bakımda Kardiyopulmoner Resüsitasyon, Yoğun Bakımda Beslenme, Yoğun Bakımda Enfeksiyon Kontrolü ve Korunma, Yoğun Bakım Ünitesinde Psikososyal Değişiklikler | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
| FAE208 | STAJ | 0 | 0/0 | 0 | 5 | Zorunlu |
Ders İçeriği | Staj yapmanın amacı öğrencilerimize meslekleriyle ilgili işyerini yakından tanımak, öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirmek, almış oldukları teorik bilgileri kullanabilme ve uygulamaya aktarma becerisini kazandırmak, mesleki alanda yaşanan teknolojik değişimleri izlemelerini ve tanımalarını sağlamaktır. | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
Lab | |||||||
| FAE206 | TRAVMA | 2 | 2/0 | 3 | 7 | Zorunlu |
Ders İçeriği | Travma Vakalarına Genel Yaklaşım, Dış Kanamalarda Acil Bakım Uygulamak, Yumuşak Doku Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak, Kafa Travmalarında Acil Bakım Uygulamak, Yüz Ve Boyun Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak, Omurga Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak, Göğüs Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak, Karın Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak, Pelvis Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak, Ekstremite Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak, Çevresel Acillerde Bakım Uygulamak (Soğuk zararlarında acil bakım uygulamak, Sıcak zararlarında acil bakım uygulamak, Boğulmada acil bakım uygulamak, Isırık ve sokmalarda acil bakım uygulamak, Yabancı cisim varlığında acil bakım, Zehirlenmelerde acil bakım uygulamak, Yanıklarda Acil Bakım Uygulamak, Elektrik ve yıldırım çarpmalarında acil bakım uygulamak | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
Lab | |||||||
| URC102 | TÜRK DİLİ |
|
|
|
|
|
Ders İçeriği | Sözcük ve anlamı, anlamları yönünden sözcükler, sözcüklerin gerçek, yan ve mecaz anlamları, deyimler, ikilemeler, terimler, dil yanlışları, Türkçenin cümle yapısı, cümle öğeleri, cümle çözümlemeleri, roman, makale, deneme, şiir gibi yazılı anlatım türleri, sunum, rapor ve tutanak örnekleri, dilekçe, iş mektubu ve CV yazma, karşılıklı konuşma ve tartışma konusu ders içeriğini oluşturmaktadır. | ||||||
| Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS | Türü |
Lab | |||||||
| XXXXX | ÜNİVERSİTE SEÇMELİ | 2 | 0/0 | 2 | 4 | Zorunlu |
Ders İçeriği |
|