I. DÖNEM
Türk Dili I
Bu derste; öğrencilere Türk dilinin özelliklerini, isleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; öğrencilerin okuduğu, dinlediği bir metni ya da izlediği bir programı doğru olarak anlayabilmesinin kurallarını öğretmek; yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; öğrencilere duygularını, düşüncelerini, tasarılarını, izlenimlerini, gözlemlerini, yaşantılarını, söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi, yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma, kitap okuma, bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak amaçlanmaktadır.
Bilgisayar I
Bu derste; öğrencilere bilgisayar teknolojisinin ofis ortamında değişik amaçlarla kullanılacağı gerçeği kavratılarak Windows işletim sisteminde temel işlevleri yapabilme, ofis programlarını ve interneti temel düzeyde kullanabilme, bilgisayar teknolojisiyle sunu hazırlayıp takdim edebilme yetisi kazandırılacaktır. Ayrıca internet kullanımı ve programcılığı ile ilgili kullanılan temel kavram ve terimler anlatılacaktır.
İngilizce I
Sınıfların düzeyleri dikkate alınarak, “upper-intermediate” veya “advanced” düzeyde kitaplar ve / veya ders materyali kullanılır; dinlediğini anlama, konuşma, okuduğunu anlama ve yazma becerilerini geliştirici uygulamalar yaptırılır. Öğrencilerin Moda Tasarımı konusundaki sözcük dağarcıklarının geliştirilmesi hedeflenir. Sınıfların düzeylerine göre her öğrenciden 4. 5. veya 6. seviyede yalınlaştırılmış ya da orijinal roman veya hikâyelerden en az 1 adet özet yazması istenir.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Bu derste; Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulduğu tarihsel dönem ve koşullar hakkında bilgi verilecektir. Osmanlı İmparatorluğu’nun dağılması, Mondros Mütarekesi, Mustafa Kemal’in Kurtuluş Savaşı öncesi çalışmaları, Kurtuluş Savaşı, Lozan Anlaşması ve Cumhuriyetin ilanı diğer ders konularıdır.
Temel Sanat Eğitimi
Temel sanat eğitimi, tasarımda görsel ve duyusal yönden önemli yer tutan biçim - doku - renk birlikteliğinin tanımlanması sağlanır. Biçimin oluşturulmasında temel yaklaşımlar, doku değerleri, renk skalaları, renk değerleri, doymuşluk ve rengin dili verilen konular arasında yer alır. Öğrencilere kara kalem, guaj, sulu boya ve ekolin teknikleri öğretilir.
Temel Kalıp Çizimleri I
Vücut anatomisini tanıma, kadın temel etek ve pantolon çizimi için ölçü alma noktalarını bilme ve ölçü alma, kadın vücut ölçülerine göre temel etek ve pantolon çizimleri yapma, kalıp hazırlama, kontrol ve şablon haline getirme.
Temel Dikim Teknikleri I
Hazır giyim üretiminde kullanılan temel dikim ve dikiş tekniklerinin model özelliği, kumaş özelliği ve kullanım amacına göre sınıflandırılması, temizleme teknikleri, kapama teknikleri, yırtmaç teknikleri, cep teknikleri uygulamaları.
Tekstil Teknolojisi
Moda ve tekstil tasarımı eğitiminin bilgi tabanı tekstildir. Tekstil ve konfeksiyon sanayinde kullanılan hammaddelerin (pamuk, yün, sentetik ve yapay lifler) elde edilmeleri; islenmesinde kullanılan teknolojiler, adlandırıldıkları terimler, kalite standartları ve kalite kontrol yöntemleri islenir.
II. DÖNEM
Türk Dili II
Türk Dili dersi, Türkçe’nin doğru ve güzel kullanımını sağlamayı, öğrencileri Türk edebiyatının yapıtlarıyla tanıştırmayı, eleştirel, sorgulayıcı, araştırmacı, yapıcı ve yaratıcı düşünceyi geliştirmeyi ve anadil bilincine sahip gençler yetiştirmeyi amaçlar. Bu doğrultuda Türk Dili I dersinde yeryüzündeki diller ve dil aileleri, Türkçe’nin bağlı olduğu dil ailesi ve özellikleri, Türkçe’nin ses, yapı ve sözdizimi özellikleri, noktalama işaretleri ve yazım kuralları hakkında bilgi verilerek öğrencilerin güzel konuşma ve yazma yeteneklerinin geliştirilmesi üzerine çalışmalar yapılır.
Bilgisayar II
Dersin içeriğini Power Point programına giriş, slayt ve sunularla çalışma, sunuların biçimlendirilmesi, slaytlarda animasyon, sunu görünümleri, slaytlarda renk düzenleri, slaytlarda sayfa yapısı, araç çubuklarını kullanma, Outlook’a giriş, e-posta işlemleri, adres defteri, klasör işlemleri, takvim yönetme, görevler, notlar, Excel’e giriş, çalışma sayfaları, hücrelerin biçimlendirilmesi, hücre açıklamaları, veri sistemi ile çalışma, grafikler, dosya işlemleri, sayfa yapısı, veri yönetimi, makrolar, fonksiyonlar, Excel de çizim, araç çubukları.
İngilizce II
Sınıfların düzeyleri dikkate alınarak “upper-intermediate” veya “advanced” düzeyde kitaplar ve / veya ders materyali kullanılarak; dinlediğini anlama, konuşma, okuduğunu anlama ve yazma becerilerini geliştirici uygulamalar yaptırılır. Öğrencilerin Mimari Restorasyon konusundaki sözcük dağarcıklarının geliştirilmesi hedeflenir. Sınıfların düzeylerine göre her öğrenciden 5. veya 6. seviyede yalınlaştırılmış ya da orijinal roman veya hikâyelerden en az 1 adet özet yazması istenir.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulmasından sonra gerçekleştirilen devrimler ve toplumsal sonuçları ve Türk siyasi hayatinin başlıca konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır. Cumhuriyet devrimleri ve toplumsal hayatin dönüşümündeki sonuçları, laiklik ve laik devletin oluşumu, devrimler ve demokrasi, Türkiye’de çağdaşlaşma ve devrimlerin rolü, bazı temel politik sorunlar.
Temel Kalıp Çizimleri II
Temel çizimler için ölçü alma ölçü hesaplama, temel çizimleri yapma, kalıplarını hazırlama, kontrollü temel beden çizimleri, temel kol çizimleri, pens kaydırmaları, temel yaka çizimleri, kalıp hazırlama, şablonlama seri nokta ve değerleri.
Temel Dikim Teknikleri II
Hazır giyim üretiminde kullanılan temel yakalar, temel kol (takma, japone, raglan) ve manşet uygulamaları dersin içeriğini oluşturur.
Renk ve Biçim
Modada renkleri anlam, dil, boyarmadde-tekstil ilişkileri, görülme biçimleri, varlığı, ışıkla ilişkisi, ölçülmesi, değerlendirilmesi açısından incelenir. Örnekler üzerinde tartışılır. Öğrencilerin önerdiği örnekler değerlendirilir. Teorik ve Uygulamalı çalışmalar yapılır.
Moda ve Kostüm Tarihi
Geçmişten günümüze uzanan süreçte giyinme içgüdüsüyle başlayan İlk Çağ kıyafetlerinden Ortaçağ, Yeniçağ ve modern kıyafetlere kadar tüm moda akımları incelenir.
III. DÖNEM
Moda Tasarımı I
Erkek, kadın ve çocuk dış giyimindeki trendler incelenir. Kumaş, mevsim ve moda ilişkilendirmeleri, katalog hazırlatılarak uygulamalı olarak öğretilir. Ölçü - oran kriterleri anlatılarak, öğrencinin yetenekleri ve bakış açısı geliştirilir. Model üzerinde, hedef kitle temel alınarak hikâye ve renk panoları oluşturulur. Araştırma çalışmaları ile desteklenerek portfolyo hazırlanır.
Moda Aksesuar Tasarımı
Giysilerin tamamlayıcı ve süsleyici unsurları olan aksesuarların malzeme, üretim, tasarım açısından ergonomik standartları anlatılır; aksesuar kalitesinin önemi vurgulanır. Aksesuar tasarımında yaratıcılığı geliştirmek amacı ile uygulama çalışmaları yapılır.
Çağdaş Moda Akımları
Modanın oluşma nedenleri hakkında bilgiler, Moda olacak ürünün yasam biçimi, yenilik ve ileriyi görme ilkeleri doğrultusunda hazırlanışı ve piyasaya sürülüsü; Avrupa ve Türk Modacıları: Yüzyıllara göre moda olgusu, Modaya yön veren ünlü Avrupa ve Türk modacıların hayatları, çizgileri, stilleri hakkında bilgiler ders içeriğini oluşturuyor.
El Sanatları Uygulamaları
Bu derste, geleneksel tekstil el sanatlarının tanıtımı, baskı-boyama ve dokuma yöntemlerinin ve malzemelerinin tanıtımı, uygulamaya yönelik tekniklerin çözümlenmesi, uygulamaya hazırlanması, malzemelerin tanıtımı islenir.
Bilgisayar Destekli Moda Tasarımı
Ana dokumalar ve örgüler, renk efektleri, kumaş tipleri, üretim tipleri, üretim planlaması ve kapasite analizi göz önünde tutularak tasarımlar oluşturulur. Bu tasarımlar minyatür tezgâhlarda çeşitli kumaş dokumaları ile uygulanır. Bilgisayar ortamında komplike kumaş tasarımları ve uygulamaları yapılır, değerlendirilir.
Drapaj Teknikleri
Bu eğitimi alan öğrencilere, geometrik yöntemlerle kalıbı hazırlanamayan artistik giysilerin canlı veya cansız manken üzerinde kumaş, kâğıt, vb. malzeme kullanarak 1/1 uygulamasını gerçekleştirme, gerekli düzenlemeleri yaparak üretim kalıbını elde etme bilgisi kazandırılmaktadır.
IV. Dönem
Moda Tasarımı II
Öğrenciler eğilimler doğrultusunda belirleyecekleri bir tema çerçevesinde, teknik çizimleri ve kumaş örnekleri ile giysi koleksiyonunu hazırlar. Koleksiyonun bir tasarım uygulama yapılarak üretimi sağlanır. Koleksiyonla ilgili sunum çalışmaları yapılır.
Giysi Atölyesi
Bu eğitimi alan öğrencilere, temel dikiş türleri ve dikim egzersizleri, birleştirme ve kenar temizleme teknikleri, kemer, yırtmaç, fermuar ve astar, cep, patlet, paça temizleme teknik dikim çalışmaları ile etek ve pantolon üretimini akis basamakları oluşturarak uygulama yapmaları sağlanmaktadır.
Stilistlik Uygulamaları
Stilistlikle ilgili temel kavram ve bilgiler öğretilir. Kreasyon okuma, anlayabilme ve yeni kreasyonlar oluşturabilme yeteneği geliştirilir.
Bitirme Projesi
Bitirme projesi, öğrencinin 3 yarıyıl içerisinde moda ve tekstil alanına ilişkin öğrendiklerini yasama uygulamasını amaçlar. Öğrenciler, tek ya da gruplar olarak alana ilişkin bir konuyu uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırır ve bir proje/ürün ortaya çıkarır. Öğrenci mezuniyet projeleri Programın öğretim görevlilerinden oluşan proje komitesi tarafında değerlendirilir.
Takı Tasarımı
Bu derste öncelikle kuyumculuğun tanımı, konusu ve sektörel işbölümü ile bilgi belge ve belgelendirme konusunda bugünkü yapısı incelenerek, kuyumculukta atölye düzeni ve kullanılacak araç – gereçler tanıtılır. Daha sonra hammadde yarı mamul ve mamul kavramları açıklanarak, kullanılan alaşımların sınıflandırılması ve üretime hazırlanması aşamaları islenir.
Ev Tekstili Tasarımı
Ev tekstilinin kapsamına iç mekan ( ev, vitrin, büro döşeme ve kaplama, sahne) tekstillerin tasarımı girer. Bu sınıfların teknik ve estetik özelleri hakkında bilgi verilir. Desen-renk tasarımları yaptırılır. Katalog oluşturulur.
Seçmeli Dersler:
Sanat Tarihi
Sanat Tarihi dersinde, tarih öncesinden, ilk çağlardan günümüze sanatın kronolojik değişimi ve gelişim süreci incelenecektir. Sanatçıların eserleri, üretildikleri kültürel ortam baz alınarak ana fikirleri, yansıttıkları dönem ve önemleri göz önünde bulundurularak değerlendirilecek ve görsel/tarihsel bir çalışma yapılacaktır. Bu derste, sanatçının gelecek nesillere aktarmak istediği fikirler ve sanat yapıtının toplumdaki yerinin daha iyi anlaşılmasını sağlayacak bilgiler islenecektir.
Tekstilde Malzeme Bilgisi ve Kullanımı
Bu eğitimi alan öğrencilere, tekstil ve konfeksiyon terimleri, kumaş çeşitleri ve kullanım alanları, astar, tela, dantel, düğme ve kurdele gibi yardımcı malzemeler hakkında bilgi verilmektedir.
Desen Bilgisi
Dersin amacı öğrencilerin görme ve çizgisel anlatım deneyimlerini geliştirmektir. Derslerin içeriği, stüdyo içinde ve dış mekanda yapılan uygulamalarla her türlü çizim teknikleri ve çizgisel anlatım tekniklerine göre tasarlanmıştır.
Mesleki Sorumluk ve Etik
Öğrencilerin meslek kurallarıyla ilgili temel bilgileri edinmeleri sağlanır. Bu bölüm yakında güncellenecektir.