AKADEMİK VE SOSYAL ORYANTASYON
Meslek Yüksekokulunu, kampüsü, akademik birimleri, idari birimleri, öğrenci kulüplerini tanıtmak; Yükseköğretim Kurumları Disiplin Yönetmeliği, Yükseköğretim Kanunu, Plato Meslek Yüksekokulu Eğitim-Öğretim Yönetmeliği hakkında bilgi verme, öğrencileri akademik, sosyal ve kültürel konularda bilgilendirmek üzere 1. sınıf öğrencilerine yönelik tanıtım ve oryantasyon sağlamak.
TEMEL İŞLETME
Temel işletme dersinde öğrencinin işletmecilik ile ilgili temel kavramlar, işletmelerin tarihsel gelişim süreci, işletmelerin amaçları, çevre ile ilişkileri, işletmelerin çeşitli şekillerde sınıflandırılması, işletmelerin hukuksal yapıları, işletme kurmanın aşamaları, işletme büyüklüğü ve kapasitesi ve işletmelerin temel işlevleri konularında bilgilenmesi sağlanır.
DÜNYA KÜLTÜRLERİ VE DESTİNASYONLARI
Bu ders ile Dünyanın çeşitli yörelerinde hakim olan kültürlere ilişkin detaylar ve farklılıklar destinasyon bazında incelenecektir.
TURİZM REHBERLİĞİNE GİRİŞ
Bu ders ile konuklara seyahatleri süresince doğru rehberlik hizmeti verme ön hazırlığını gerçekleştirme yeterliliğini kazandırılacaktır. Ders amacı.Turizm sektöründe rehberliğin yeri ve önemini doğru olarak tanımlayabilme, Turizm rehberlerinin turlarda yerine getirdikleri görevleri doğru olarak tanımlayabilmedir.
TURİZM COĞRAFYASI
Turizm potansiyeli bakımından zengin olan ülkemizi bölge bölge tanıyarak, bu bölgelerin doğal, tarihi ve kültürel değerleri hakkında bilgi sahibi olma dersin genel amacıdır.
GENEL TURİZM
Bu dersin amacı Turizmin temel kavramlarını açıklayabilme, turizm işletmeleri hakkında bilgi sahibi olma, turizm endüstrisine ve işlevlerine vakıf olma, Türkiye’de ve dünyada turizmin durumunu takip etme ve geleceğe yönelik eğilimleri irdeleyebilme yetisi ve bilgisine sahip olmasının sağlanmasıdır.
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin mesleki ve akademik hayatlarında gerekli olacak temel yazılımları ve araçları öğrenmeleridir. Bununla birlikte bilgisayarın (ve internet’in) yeni kullanım alanları dersin ele aldığı konular arasında bulunmaktadır.
Günümüzde çalışma hayatimizin vazgeçilmez bir parçası haline gelen Microsoft Office yazılımlarını öğretmek ve uygulamalar yaptırmak Bil102 dersinin esas omurgasını oluşturmaktadır. Bu ders ile birlikte öğrenciler Word, PowerPoint, Excel, Outlook ve Windows 7 hakkında temel ve ileri düzey bilgiler edinerek bu yazılımları aktif olarak kullanabilecek hale geleceklerdir.
2. YARIYIL
TEMEL HUKUK
Toplum hayatı, hukukun toplumdaki fonksiyonu, toplum hayatını düzenleyen kurallar, hukuk kurallarının sınıflandırılması, hukuk, ahlak, hukuki değerler, hukukun bilimselliği, hukuk düzeni, pozitif–tabii hukuk, değişik hukuk tanımları, hukukta yaptırım sorunları, hak kavramı, hukuk normlarının niteliği, hukuk normları hiyerarşisi; Anayasa, kanun, tüzük, yönetmelik, tebliğ, genelge ve yönerge kavramları.
SANAT TARİHİ
Sanat Tarihine Giriş, Temel Kavram ve Terminoloji; Bizans Sanatı, Doğuşu, Gelişimi; Bizans Sanatının Çerçevesi: Dini Mimari, Askeri Mimari ve Sivil Mimari; Anadolu'da Sanat, İslamiyet'ten Önce Türk Sanatı, Türk Sanatına Giriş, Orta Asya Türk Sanatı: Hunlar, Göktürkler, Uygular; İslam Sanatı: Karahanlı, İlhanlı, Gazneli, Büyük Selçuklu Mimarisi incelenmektedir.
ANADOLU MEDENİYETLERİ TARİHİ
Bu derste Anadolu’nun tarih öncesi çağlarına ve Anadolu’da yaşamış uygarlıklarına vakıf olunması amaçlanmaktadır.
ARKEOLOJİ
Arkeolojinin Tanımı, Tarihçesi ve Bilim Dalları İçindeki Yeri; Arkeolojinin Bilimsel Yöntemi; Arkeolojide Tarihleme; Müzecilik; Tarih Öncesi Çağlar ve Medeniyetler; Tarih Öncesi Medeniyetlerde Yaşam; Anadolu'da Tarihi Çağlara Geçiş ve İlk Medeniyetler; Tarih Öncesi Çağlarda Anadolu: Asurlular, Hititler, Geç Hitit Şehir Devletleri (Boğazköy, Büyükkale, Yazılıkaya, Alacahöyük); Mitolojik Truva Savaşı ve Truva Antik Kenti konuları işlenmektedir.
TUR PLANLAMASI VE YÖNETİMİ
Turizmin temel fonksiyonunu oluşturan Ingoing, Incoming ve Outgoing turların planlama aşamasından başlayıp gerçekleştirilmesi ve yönetilmesi.Maliyet hesaplama yönteminin verilmesi.Öğrencilere konuyla ilgili gerekli bilgi ve becerinin kazandırılması.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ VE STANDARTLARI
Kalite kavramı, standart ve standardizasyon; iş sağlığı ve güvenliğinde kalite-kontrol, standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi, yönetim kalitesi ve standartları; çevre standartları; kalite yönetim sistemi modelleri, kalite kontrol içerikli TSE, ISO, Ohsas ve ILO standartları. yönetim sistemi, yaklaşımı ve tarihçesi, ISO 9001 (tasarım, geliştirme, üretim, kurulum ve serviste kalite, güvence için kalite sistemler modeli), ISO 14001 (çevre yönetim sistemi), Ohsas 18001 (iş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemi) sistemlerin ortak yönleri ve entegre edilmesi; toplam kalite felsefesi, yönetim sistemi ve toplam kalite, toplam kaliteyi uygulayan kuruluşların sunuşları, kazançları ve uygulama aşamaları.
3. YARIYIL
SEYAHAT ACENTACIL.IĞI VE TUR OPERATÖRLÜĞÜ
Dersin amacı; Seyahat endüstrisi ve endüstrinin özelliklerini kavramak, seyahat işletmeleri işleyişi ve görevlerini anlayabilmek, paket tur işlemlerini öğrenmek ve uygulayabilmek amaçlanmaktadı.
TÜRK HALK BİLİMİ
Bu dersin içeriğini Avrupa’da Folklor (halkbilimi) teriminin ve disiplininin doğuşunu hazırlayan şartların yanı sıra, bu alanda ortaya çıkan ilk ve öncü çalışmalar ve halkbiliminin tarihsel gelişimi ile beraber ortaya çıkan teoriler ve kuramlar oluşturmaktadır. Bu ders halkbiliminin tarihsel gelişimini ve bu disiplinin temel kavramlarını öğrenmeyi amaçlar.
MİTOLOJİ
Ders içeriği; Mitolojik dünyayı tanımak; onun toplumlara ve medeniyetlere etkisini irdelemek. Yunan mitolojisini yakından tanıyarak, ülkemizde ve dünyada mitolojik kahramanlara ait dünyayı keşfetmek ve kalıntılar ile hikayelerinden haberdar olmak.
İNGİLİZCE
Sınıfların düzeyleri dikkate alınarak, hazırlık sınıfının devamı olacak nitelikte, “upper-intermediate” veya “advanced” düzeyde kitaplar ve / veya ders materyali kullanılır; dinlediğini anlama, konuşma, okuduğunu anlama ve yazma becerilerini geliştirici uygulamalar yaptırılır. Öğrencilerin Grafik Tasarım konusundaki sözcük dağarcıklarının geliştirilmesi hedeflenir. Sınıfların düzeylerine göre her öğrenciden 4., 5. veya 6. seviyede yalınlaştırılmış ya da orijinal roman veya hikâyelerden en az 1 adet özet yazması istenir.
İLETİŞİM BECERİLERİ
Bu ders, kişilerarası iletişimin pratik ilkelerini öğrenme ve günlük hayata uygulama fırsatı sunmaktadır. Öğrencilere gerek kişisel gerekse profesyonel yaşamlarındaki iletişimlerini geliştirebilmelerine yönelik çok çeşitli strateji ve teknik tanıtılmaktadır. Ders, öğrencilerin iletişimlerindeki düzen, açıklık, detayların öneminin farkında olmalarını sağlamak üzere sözlü, sözel-olmayan ve yazılı iletişimdeki tuzakların farkına varmalarına yardımcı olacak aktiviteler sunmaktadır. Ders ayrıca is iletişiminin farklı metotları ve çeşitli is iletişimi araçları hakkında pratik bilgiler sağlamaktadır.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
İş sağlığı ve güvenliği kavramı, işçi sağlığı ve iş güvenliğinin tarihi gelişimi, genel bilgiler, iş sağlığı ve güvenliğine bütünsel yaklaşım, iş yerinde risk önleme kültürü, güvenlik kültürünün önemi ve günlük yaşamdaki yeri, güvenlik kültürünün oluşturulması ve devamlılığının sağlanması, iş sağlığı ve güvenliğinin temel prensipleri, iş sağlığı ve güvenliğini işletme yönetimindeki yeri, sağlıklı ve güvenli yaşam. Dünya’da iş sağlığı ve güvenliği kavramının tarihsel gelişimi, Türkiye’de iş sağlığı ve güvenliği kavramının tarihsel gelişimi, Dünya’da güncel iş sağlığı ve güvenliği düzenlemeleri, Türkiye’de iş sağlığı ve güvenliği düzenlemeleri, ILO sözleşmeleri, AB düzenlemeleri; tehlike ve risk kavramları; iş kazası ve meslek hastalığı tanımları; iş kazalarının maliyeti, iş kazalarının nedenleri; tehlikeli hareketler ve tehlikeli durumlar, fiziksel risk etmenleri, kimyasal, biyolojik ve psikososyal risk etmenleri, mesleki riskler; önleyici iş sağlığı ve güvenliği yaklaşımı; çalışma ortamı gözetimi; işyeri örgütlenmesi; sağlık gözetimi ve işyeri hekimliği; işveren, işveren vekili ve iş güvenliği uzmanlarının iş kazasındaki sorumluluğu, sağlık gözetimi ve meslek hastalıkları.
4. YARIYIL
MÜZECİLİK
Ders kapsamında müzecilik ile ilgili temel kavramlar öğrencilere öğretilecektir. Tarihsel gelişim sürecine bakılarak, çağdaş müzecilik anlayışı, Türkiye´de ve dünyada müzecilik; farklı müze türleri; müzenin amacı ve işlevleri; müzelerin yönetimi vb. gibi konularda bilgiler aktarılacaktır. Dünya ve Türkiye’den çeşitli müze örnekleri, karşılaştırılmalı olarak değerlendirilip, İstanbul’daki önemli müzelere geziler düzenlenecek müzelerin hayatın içine daha fazla entegre edilme yolları tartışılacaktır.
TURİZM SEKTÖRÜNDE GÜNCEL SORUNLAR
Turizm sektöründeki mevcut sorunlar, seyahat sektöründeki yeni trendler, turizm sektörü değişimlere nasıl cevap veriyor ve bu değişimlerin sektör üzerindeki etkileri konuları incelenecektir.
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ
Bu dersin amacı; Atatürk İlke ve İnkılapları dersinin kapsadığı yakın dönem Türkiye tarihinin siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel olguları, Atatürk ve devrimleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek. Öğrencilere tarihi ve tarihle ilgili metinleri sevdirmek, öğrencilerin tarihsel olaylara çok yönlü bir şekilde bakabilmesini sağlamak ve disiplinler arası bir yaklaşım etrafında, öğrencileri, başta tarih olmak üzere farklı Sosyal Bilimlerin temel kuramsal kavramları, tartışmaları ve düşünce yöntemleri ile tanıştırmaktır.
TÜRK DİLİ
Bu dersin amacı anlama ve ifade etmeyle ilgili temel beceriler kazandırmak, edebi metinleri okuma ve çözümleme pratiği sağlamak, proje yazmak ya da sunu hazırlamada yararlı olacak kompozisyon yöntemlerini öğretmektir.
BİTİRME PROJESİ
Öğrencilere içinde yaşadıkları topluma ve diğer insanlara karşı sorumluluk duygusu kazandıracak, Yaşadıkları çevre ve kentin sorunlarına duyarlılıklarını arttıracak, Öğrencilerin sosyal eşitsizliklere duyarlılığını ve ihtiyacı olan kesimlerle dayanışma duygusunu geliştirecek, Öğrencilerin üniversiteye ve topluma aidiyet duygularını geliştirecek, Öğrencilerin girişimcilik ve inisiyatif alma kapasitelerini arttıracak, Öğrencilerin kendi aralarında ve kamusal aktörlerle işbirliği yaparak ekip çalışmasına yatkınlıklarının geliştirecek, Öğrencilerin kişisel potansiyellerinin gelişimine katkıda bulunmasını sağlayacak ortak bir sorumluluk projesi yürütmeleri beklenmektedir.
STAJ
Staj yapmanın amacı öğrencilerimize meslekleriyle ilgili işyerini yakından tanımak, öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirmek, almış oldukları teorik bilgileri kullanabilme ve uygulamaya aktarma becerisini kazandırmak, mesleki alanda yaşanan teknolojik değişimleri izlemelerini ve tanımalarını sağlamaktır.