GRAFİK TASARIM PROGRAMI DERS İÇERİKLERİ
Bağlamsal ve Kültürel Çalışmalar
Ders, öğrencilerin, günümüz sanat ve tasarım düşüncesini şekillendiren kültürel tarih ve sosyal teori hakkında araştırma yürüterek bilgi edinmelerini öngörmektedir. Öğrencilerin sanat ve tasarım düşüncelerini; özellikle grafik tasarım alanını etkileyen tarihi ve kültürel gelişmeleri anlayabilmeleri beklenmektedir. Bunun yanı sıra sunum teknikleri pratik bir bağlam içerisinde kullanılması; notlar ve görsel günlükler tutulması suretiyle derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Görsel İletişim
Tasarımcıların fikirlerini geleneksel ve alternatif yöntemlerle iletebilmeleri için gerekli becerileri edinmelerini amaçlamaktadır. Öğrencilerin piyasada çalışan bir tasarımcının rolünü ve sorumluluklarını anlaması, çizim ve diğer görsel anlatım teknikleri ile fikirlerini iletebilmeyi öğrenmeleri sağlanmaktadır.
Temel Sanat Eğitimi
Çizgi, leke, form, kompozisyon gibi desen sanatını oluşturan temel öğelerin canlı modelden, ölü doğadan ve natürmort çizimlerle tanıtılması. Öğrencilerin gözlem yapma, algılama ve yerleştirme yetilerini güçlendirmek amacıyla, türlü atölye çalışmaları ve projelerin uygulanması bu dersin kapsamına girmektedir.
Temel Tasarım
Görsel algıyı güçlendirme. -Farklı konularda analiz-sentez yapabilme alışkanlığı kazandırma. -Çözüm beklemeye değil, çözüm bulmaya yönlendirme. -Estetik beğeni, farklı teknik ve uygulamalarla algı zenginliği sağlama. -Plastik kavram ve kuralların sonsuz ilişkiler içerdiğini sezdirip doğru kararlar vermenin sağlayacağı özgüveni sağlamalı. Teorik bilgilerle desteklemek. -Bireysel yaşantı ve deneyimlerini yaratıcılığa dönüştürecek olan bireyi gelenek ve alışkanlıklardan kurtarma.
Tipografi
Bu ders, öğrencinin tipografik anlayış ve becerilerini geliştirmeye yöneliktir; bu bağlamda tipografinin yapısal özelliklerini incelenmesi, yazıyı bir tipografik eleman olarak algılamak, grafik tasarım içinde doğru ve etkili kullanılmasının temellerini oluşturmak amaçlanmaktadır. Bu ders kapsamında tipografinin kısa tarihi ve gelişiminin incelenmesinin yanı sıra espas, harf anatomisi, yazı karakteri türleri ve sınıflandırmaları, tipografik ölçüler, karakter çeşitleri, optik denge kurallarının algılanmasının yanı sıra ayrıca font içindeki görsel ilişkiler, mesaja uygun doğru yazı karakteri seçimi, yazını okunabilirliği ile ilgili kurallar işlenmektedir.
Bilgisayar Destekli Tasarım – I
Adobe Illustrator, Photoshop kullanarak vektör tabanlı grafik tasarım ürünlerini tasarlamayı, öğrencilere yaratıcı düşünmeyi ve problem çözmeyi kavratır.
Bilgisayar Destekli Tasarım – II
Indesign programı ile grafik tasarım ürünlerini tasarlayabilmek için gerekli teknik bilgi ve uygulama becerilerinin geliştirilmesi.
Fotoğraf Teknikleri
Öğrenciyi temel fotoğraf teknikleri konusunda tecrübe kazandırmaktır. Sayısal ortamda fotoğraf oluşturma süreci, makine ve malzeme kullanımı tanıtılacak uygulamalar yapılır. Görsel yorumlama ile yapılan işi teknik kullanım ve uygulama alışkanlık kazandırılması amaçlanır.
Animasyon Teknikleri
Öğrencilerin illüstratif modeller çizerek elde ettikleri durağan figürleri animasyona dönüştürebilmeleri konusunda bilgi sahibi olmalarıdır. Bu süreç içerisinde ki tüm dijital uygulama aşamalarını öğrencilere pratikler yaptırarak öğretmektir.
Mizanpaj Tasarımı
Bu dersin amacı bir yüzey içerisinde bulunan parçaların birbirleri ile ilişkilerini düzenleme esasına dayalıdır. Gazete, dergi, kitap ve hatta artık günümüzde yaygın olarak kullanılan web sayfası da sayfa tasarımı içerisinde sayılabilmektedir. Photoshop ve Indesign gibi yazılımların da anlatıldığı ders kapsamında öğrencilerin, iletilmesi istenen mesajı görsel hiyerarşi, denge, görsel süreklilik, vurgu ve uyum kuralları çerçevesinde etkili olarak aktarmaları hedeflenmektedir.
Yaratıcı Fikir Geliştirme
Yaratıcı düşünce geliştirme tekniklerini bilme, terapi tekniklerini bilme, düşünce geliştirme adımlarını fark edebilme, düşünce geliştirme tekniklerini ifade edebilme, düşünce ile ilgili temel kavramları söyleyebilme.
Mesleki Uygulama
Ders, öğrencilerin iş görüşmelerinde kullanabilecekleri, yaptıkları çalışmalarını ilgili kariyer hedefi doğrultusunda etkili, yaratıcı ve profesyonel bir portfolyo haline dönüştürebilmelerini amaçlamaktadır. Öğrenciler, yanı sıra kendilerini analiz etme suretiyle, güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirerek, bu doğrultuda önlerine kısa ve uzun dönemli kariyer hedefleri koyarak ve iş görüşmesi pratikleri yaparak gelecek planlamalarını yapacaklardır. Öğrenciler bu süreçte sektör bilgileri edindirilecek ve bu doğrultuda uzun dönem planları için hazırlanacaklar; CV, kartvizit, web sayfası hazırlamaları konusunda yönlendirileceklerdir.
Dijital İmaj Tasarımı
baskı ve dijital ortama yönelik imaj dosyaları hazırlamayı, renk uzaylarını, dosya uzantılarını vb. gibi temel ve ileri düzey kavramların yanı sıra, Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator yazılımlarını ileri düzeyde öğrenmeleri de dersin amaçları arasındadır.
Web Programlama
HTML kodlarını yazma ve okumanın yanı sıra JAVA, PHP, ASP, XHTML, HTML 5, FLASH, XML ve SWF içerikleri hakkında hem kod yazma hem de bu dillerin ne anlama geldiğini ders içerisinde pratikler yaptırarak ve tüm bu pratiklerin neticesinde kendi web sayfalarını internette yayınlayacak düzeyde bilgi vermek bu dersin esas omurgasını oluşturmaktadır.
Grafik Tasarımda Kurumsal Kimlik
Bu dersin amacı kurum kimliğinin oluşum süreçlerinin öğrenciye aktarılması ve bununla ilgili proje üretmesinin sağlanması. Aynı zamanda oluşturulan kurum kimliğinin günümüz rekabet koşulları içerisinde öneminin kavranması ve kurum kimliğinin alıcı üzerindeki etkisinin bilinmesi de amaçlanan hedeflerden arasındadır.
Amblem ve Logo Uygulamaları
Grafik Sanatlarının ne olduğunu ve günlük yaşamda kullanım alanlarını kavratmak. Grafik tasarımının ilkelerinin neler olduğunu ve nasıl kullanıldığı hakkında bilgi vermek. Grafik Sanatlarının konuları olan stilizasyon, tipografi, pigtogram, amblem, logo çalışmaları ve kurumsal kimlik çalışmalarıyla ilgili tasarım çalışmaları yapmak.
Web Tasarımı ve Yönetimi
Web programlamaları geliştirmek ve HTML kodlarını yazma ve okumanın yanı sıra bu dillerin ne anlama geldiğini ders içerisinde pratikler yaptırarak ve tüm bu pratiklerin neticesinde kendi web sayfalarını internette yayınlayacak düzeyde bilgi vermek bu dersin esas omurgasını oluşturmaktadır.
Ambalaj Tasarımı
Ürün ile ambalaj arasındaki ilişkinin yanı sıra ambalajın tüketici üzerindeki etkisinin kavranması. Marka kimliği ile ürün kimliği arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ambalaj tasarımının tarihsel gelişiminin incelenmesi. Renk, form, yüzey gibi tasarım unsurlarının ambalaj tasarım ile ilişkisinin kavranması gibi konular yer almaktadır.
Proje Tasarımı Uygulama ve Değerlendirme (Bitirme Pojesi)
Öğrencilerin, mesleki, akademik ve profesyonel gelişimleriyle doğrudan ilişkili konularda sürdürülebilir araştırmalar üstlenmeleri sağlanarak, bağımsız sorgulama/araştırma yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Tasarımda Süreç Yönetimi
Bu derste öğrenciler, tasarım için nasıl yaratıcı çözümler üreteceklerini ve müşteri sunumu ve aynı zamanda üretim için nasıl bir çalışma hazırlayacaklarını öğreneceklerdir. Bu ders daha önceki derslerde elde edilen beceriler üzerine inşa edilecektir. Bu beceriler kombine edilecek ve üretim sürecinin efektif bir şekilde yönetilmesi için deneyim kazandırılacaktır. Ders, iletişim halinde bulunulabilinen gruplar halinde, takım çalışması becerileri ile uygulanmalıdır.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi – I
Öğrencilere; Kurtuluş Savaşı’nı ve Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda nasıl kurulduğunu anlatarak, devletin temelini oluşturan Atatürk İlkeleri’ni benimsetmektir. Özellikle monarşiden cumhuriyete geçiş ve demokratik parlamenter sistemin oturması sürecini anlatmaktır.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi – II
İlk dönemde gördükleri konuların devamı olarak Öğrencilere; Kurtuluş Savaşı’nı ve Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda nasıl kurulduğunu anlatarak, devletin temelini oluşturan Atatürk İlkeleri’ni benimsetmektir. Özellikle monarşiden cumhuriyete geçiş ve demokratik parlamenter sistemin oturması sürecini anlatmaktır.
Bilgisayar – I
Öğrencilerin mesleki ve akademik hayatlarında gerekli olacak temel yazılımları ve araçları öğrenmeleridir. Bununla birlikte bilgisayarın (ve Internet’in) yeni kullanım alanları dersin ele aldığı konular arasında bulunmaktadır. Günümüzde çalışma hayatimizin vazgeçilmez bir parçası haline gelen Microsoft Office yazılımlarını öğretmek ve uygulamalar yaptırmak Bil102 dersinin esas omurgasını oluşturmaktadır. Bu ders ile birlikte öğrenciler Word, PowerPoint, Excel, Outlook ve Windows 7 hakkında temel ve ileri düzey bilgiler edinerek bu yazılımları aktif olarak kullanabilecek hale geleceklerdir.
Bilgisayar – II
Bilgisayarın tarihi gelişimi, bilgisayar teknolojisindeki yeniliklerin gelişimi, bilgi sisteminin anlaşılması, yazılım ve donanım yapılarının analizi, Ofis programlarının tanıtımı, metin biçimlendirme, özel simgeler, kenarlıklar, kelime bulma, tablo oluşturma, kopyalama, düzeltme, nesne ekleme, çizim yapma, araç çubuklarını kullanma.
Mesleki İngilizce – I
Sınıfların düzeyleri dikkate alınarak, hazırlık sınıfının devamı olacak nitelikte, “upper-intermediate” veya “advanced” düzeyde kitaplar ve / veya ders materyali kullanılır; dinlediğini anlama, konuşma, okuduğunu anlama ve yazma becerilerini geliştirici uygulamalar yaptırılır. Öğrencilerin medya alanındaki sözcük dağarcıklarının geliştirilmesi hedeflenir. Sınıfların düzeylerine göre her öğrenciden 4., 5. veya 6. seviyede yalınlaştırılmış ya da orijinal roman veya hikâyelerden en az 1 adet özet yazması istenir.
Mesleki İngilizce – II
Öğrencilere sektörde kullanılan terimleri, değişik projelerde karşılaşılabilecek mesleki terimlerin anlam ve içeriklerini, mesleki konularda okumayı ve okuduğunu anlamayı, kelime dağarcığının geliştirilmesini, kullanma ve bakim kılavuzlarının tercümesini; teknik rapor, CV, sipariş ve is mektubu yazım ilkelerini öğretmektir.
Türk Dili – I
Öğrencilere, anlama ve ifade etmeyle ilgili temel beceriler kazandırmak, edebi metinleri okuma ve çözümleme pratiği sağlamak, proje yazmak ya da sunu hazırlamada yararlı olacak kompozisyon yöntemlerini öğretmektir.
Türk Dili – II
İlk dönem gördükleri dersin devamı olarak öğrencilere, anlama ve ifade etmeyle ilgili temel beceriler kazandırmak, edebi metinleri okuma ve çözümleme pratiği sağlamak, proje yazmak ya da sunu hazırlamada yararlı olacak kompozisyon yöntemlerini öğretmektir. a