TOPKAPI-TÖMER; Türkçeyi yabancı dil olarak öğretmek, Türkçe öğretim materyali geliştirmek, Türk dilini ve kültürünü dünyaya tanıtmak amacıyla kurulmuştur. TOPKAPI-TÖMER’de Avrupa Ortak Dil Kriterleri’ne uygun eğitim verilmektedir. Eğitim sistemi dört temel dil becerisi olan dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini birlikte geliştirmeye yönelik tasarlanmıştır.
TOPKAPI-TÖMER’de öğrenciler A1-A2 temel seviye, B1-B2 orta seviye ve C1-C2 ileri seviye olmak üzere eğitim almaktadır. Her kur sonunda dil becerilerinin tamamını kapsayan sınavlar yapılmakta ve başarılı olan öğrenciler bir üst kura geçerek eğitimlerine devam etmektedir.
TOPKAPI-TÖMER’in öğretim kadrosu, alanında uzman, eğitimli, pedagojik formasyon sahibi, deneyimli, özverili öğretim görevlilerinden oluşmaktadır.
Misyonumuz
Uluslararası öğrencilerimize, ülkemize gelen misafirlerimize ve talep eden herkese Türkçe’yi yabancı dil ya da ikinci dil olarak güzel, etkili, akademik bir şekilde öğretmekle birlikte Türkiye’yi ve Türk kültürünü tanıtmaktır.
Vizyonumuz
Yeni öğretim teknikleri geliştirmek, üst düzey bir eğitim ortamı oluşturmak, Türkçe’yi geniş kitlelere öğretmek için sivil toplum kuruluşları ile iş birlikleri geliştirmek, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında saygın ve öncü bir kurum olmak.
TÜRKÇE KURSLAR
İTÜ-TÖMER; Türkçeyi yabancı dil olarak öğretmek, Türkçe öğretim materyali geliştirmek, Türk dilini ve kültürünü dünyaya tanıtmak amacıyla kurulmuştur. İTÜ-TÖMER’de Avrupa Ortak Dil Kriterleri’ne uygun eğitim verilmektedir. Eğitim sistemi dört temel dil becerisi olan dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini birlikte geliştirmeye yönelik tasarlanmıştır.
İTÜ-TÖMER’de öğrenciler A1-A2 temel seviye, B1-B2 orta seviye ve C1-C2 ileri seviye olmak üzere eğitim almaktadır. Her kur sonunda dil becerilerinin tamamını kapsayan sınavlar yapılmakta ve başarılı olan öğrenciler bir üst kura geçerek eğitimlerine devam etmektedir.
MODÜL SONU SINAVLARI
İstanbul Topkapı Üniversitesi TÖMER’de modüler sistem uygulanmaktadır. Her modülde başarı düzeyinin ölçülmesi amacıyla dört temel beceriyi (okuma, dinleme, yazma, konuşma) ölçmeye yönelik beş bölümden oluşan (okuma-anlama, dinleme-anlama, yazılı anlatım, karşılıklı konuşma, sözlü anlatım) modül atlama sınavları yapılmaktadır. Modül sonu sınavlarında (A1, A2, B1, B2, C1) başarısız olan öğrenci kur tekrarı yapmaktadır.
Öğrenciler bir üst modüle, modül boyunca değerlendirildiği performans değerlendirme ölçütlerine göre değerlendirilip bir üst modüle geçebilmektedirler. Bu değerlendirme, öğrencilerin derse katılımlarına, verilen ödevlerin dönütlerine, yapılan kısa sınavlardaki başarılarına ve modül sonu sınavlarının sonuçlarına göre yapılmaktadır.
NOT SİSTEMİ
Beceri | En yüksek not | En düşük not |
Okuma – Anlama | 25 | 15 |
Dinleme – Anlama | 25 | 15 |
Yazılı Anlatım | 25 | 15 |
Sözlü Anlatım | 25 | 15 |
Toplam | 100 | 60 |
SEVİYE BELİRLEME SINAVI
Öğrencilerin hangi düzeyde eğitime başlayacaklarını belirlemek için, akademik yıl başında Türkçe Yeterlik sınavında başarılı olamayan öğrencilere “Seviye Belirleme Sınavı” yapılır. Sınav sonucuna göre, öğrencinin eğitime başlayacağı seviyesi belirlenir.
Seviyelere Göre Puan Dağılımı:
DÜZEY | PUAN |
A1 | 0-39 |
A2 | 40-49 |
B1 | 50-59 |
B2 | 60-79 |
C1 | 80-89 |
C2 | 90-100 |
TÜRKÇE YETERLİK SINAVI
Türkçe Yeterlik sınavımız dört temel dil beceresini ölçmeye yöneliktir. Sınavımız B2 seviyesinde hazırlanır, SINAV sonucunda başarılı olan öğrenciye İTÜ-TÖMER tarafından hazırlanan Türkçe Yeterlik belgesi verilir.
Not sistemi
Beceri | En yüksek not |
Okuma – Anlama | 25 |
Dinleme – Anlama | 25 |
Yazılı Anlatım | 25 |
Sözlü Anlatım | 25 |
Toplam | 100 |
Türkçe Yeterlik Başarı Puanları ve Eğitim Düzeyleri
BAŞARI PUANLARI | EĞİTİM DÜZEYLERİ |
60 ve üstü | Ön Lisans / Lisans |
70 ve üstü | Yüksek Lisans |
80 ve üstü | Doktora |
İletişim:
Tüm sorularınızı aşağıdaki mail adresine iletebilirsiniz.
Kezban YAŞAR
kezbanyasar@topkapi.edu.tr