• ÜNİVERSİTEMİZ
    • Hakkımızda
      • Mütevelli Heyeti Başkanının Mesajı
      • Rektörün Mesajı
      • Tarihçe
      • Misyon & Vizyon
      • Sayılarla Üniversitemiz
      • Yönetmelik ve Yönergeler
        • Yönetmelikler
        • Yönergeler
      • Politikalar
      • Sürdürülebilirlik
        • Hakkımızda / About Us
        • Ekibimiz / Our Team
        • Hedeflerimiz / Our Goals
        • Raporlar ve Belgeler / Reports and Documents
        • Eğitim Portalı - Education Portal
        • Haberler
      • Yerleşkeler
      • İhaleler
      • Süreç Yönetimi El Kitabı
      • Stratejik Plan Kitapçığı (2020 - 2025)
      • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı - Gender Equality Plan
      • Topkapı Sosyal Bilimler Dergisi / Topkapı Journal of Social Science (TJSS)
    • Üniversite Yönetim
      • Mütevelli Heyet Başkanı
      • Mütevelli Heyet
      • Rektörlük
        • Rektör
        • Rektör Yardımcıları
      • Senato
      • Yönetim Kurulu
      • Genel Sekreterlik
      • Komisyonlar
      • Etik Kurul
        • Etik Kurul Onayı için Başvuru Formu
        • Etik Onay için Başvurulan Araştırma Hakkında Bilgi Formu
    • Topkapı Üniversitesi Kalite Sistemi
      • Topkapı Üniversitesi Kalite Güvence Yönergesi
      • Kalite Komisyonu
      • Topkapı Üniversitesi Yapılanma Şeması
      • İç Değerlendirme Raporu
      • Kurumsal Dış Değerlendirme Geri Bildirim Raporları
      • KVKK Aydınlatma Metni
      • Ombudsmanlık Birimi
        • Ana Sayfa
        • Vizyon ve Misyon
        • Ombudsmanlık Ofisi Başvuru Süreci
        • Etik Değerler
        • Ombudsmanlık Birimi
        • Ombudsmanlık Başvuru/Talep Formu
      • İlgili Bağlantılar
      • Araştırma Destek ve Teşvik Yönetimi
        • Akademik Etkinliklere Katılımı Destekleme ve Akademik Teşvik
          • Akademik Etkinliklere Katılımı Destekleme Başvuru Formu
          • Akademik Teşvik Başvuru Formu
          • Yayın İşlem Ücreti Destek Başvuru Formu
        • Akademik Personel Performans Değerlendirme
          • 2024 - 2025 Akademik Personel Performans Değerlendirme Kriterleri
          • Akademik Personel Performans Değerlendirme (Test)
            • Filoloji Temel Alanı
            • Güzel Sanatlar Temel Alanı
            • Mimarlık, Planlama ve Tasarım Temel Alanı
            • Mühendislik Temel Alanı
            • Sağlık Bilimleri Temel Alanı
            • Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
            • Spor Bilimleri Temel Alanı
            • Yönetici Değerlendirmesi
        • Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP)
          • Bilimsel Araştırma Projeleri Başvurusu
          • Bilimsel Araştırma Projeleri (Başvuru Formu ve Belgeleri)
    • Kurumsal
      • Kurumsal Kimlik - Logo Kullanımları
      • E-Bültenler
      • Fotoğraf Galerisi
        • Kazlıçeşme Yerleşkemiz
        • Balat Yerkeşkemiz
        • Yenibosna Yerleşkemiz
        • 2023 Mezuniyet Töreni
      • Online Sergiler
        • İzlenimler / Ara(f)dalıklar
        • Doku-nuş
        • İç Mekan Tasarımı Programı Dönem Sonu Öğrenci Projeleri Sergisi
        • Sentetik Bedenler
        • Parmak Egzersizleri
        • Sınırda / Borderline
        • Mutsuz Balonlar
      • Katalog
      • Tanıtım Filmi
      • Sosyal Medya Hesapları
      • Kurumsal İletişim İş Talep Formu
      • Akademik/İdari Etkinlik Talep Formu
    • International Congress on Intuitive Thinking and Artifical Intelligence
      • Home Page / Ana Sayfa
      • Boards / Kurullar
      • Congress Calendar / Kongre Takvimi
      • Application / Başvuru
      • Extended Abstract Template and Writing Guidelines / Genişletilmiş Özet Şablonu ve Yazma Yönergeleri
      • Poster / Afiş
    • I. Ulusal Topkapı Psikoloji Kongresi
      • Ana Sayfa - Davet Yazısı
      • Düzenleme, Yürütme ve Bilim Kurulu
      • Başvuru
      • Bilimsel Program
      • Kongre Bildiri Tam Metin ve Özet Şablonu
    • International Congress on Women in a Global World IV: Struggle for Equality
      • Home / Ana Sayfa
      • Poster / Afiş
      • Opening Program / Açılış Programı
      • Congress Program / Kongre Programı
      • Book of Abstract / Bildiri Özetleri Kitabı
      • Congress Calender / Kongre Takvimi
      • Abstract Template / Özet Şablon
      • Organizing Commitee / Düzenleme Kurulu
      • Full Paper Submission / Tam Metin Gönderimi
      • Publication / Yayın
      • Registration and Abstract Submission / Kayıt ve Özet Gönderimi
      • Scientific Commitee / Bilim Kurulu
      • Contact / İletişim
      • Kabul Edilen Bildiri Özetleri
    • Yüz Yıllık Cumhuriyet ve Türk Modernleşmesi Sempozyumu
      • Ana Sayfa
      • Sempozyum Düzenleme Kurulu
      • Sempozyum Bilim Kurulu
      • Sempozyum Yürütme Kurulu
      • Sempozyum Takvimi
      • Kayıt, Özet Gönderimi ve Değerlendirmesi
      • Tam Metin Gönderimi ve Değerlendirme
      • Özet Şablon
      • İletişim
    • International World Congress of Urban Studies II: Disasters, Climate Crisis, Migration and Security
      • Home / Ana Sayfa
      • Organizing and Executive Committee / Düzenleme ve Yürütme Kurulu
      • Scientific Advisory Committee / Bilim Danışma Kurulu
      • Congress Calendar / Kongre Takvimi
      • Workshop on Migration in the aftermath Earthquake and Urban Livability / Deprem Sonrası Göç ve Kentsel Yaşanabilirlik Çalıştayı
      • Registration & Abstract Submission / Kayıt & Özet Gönderimi
      • Abstract Template / Özet Şablon
      • Full Paper Submission / Tam Metin Gönderimi
      • Publication / Yayın
      • Contact / İletişim
    • International Logistics and Supply Chain Congress
      • Home / Ana Sayfa
    • 3rd T-LitCon: Discursive Terminals: Representations of the Apocalypse in Literature
      • Home Page / Ana Sayfa
      • Submission / Basvuru
  • AKADEMİK BİRİMLER
    • Enstitü
      • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
    • Fakülteler
      • Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
      • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
      • İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi
      • Mühendislik Fakültesi
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
      • Spor Bilimleri Fakültesi
    • Meslek Yüksekokulları
      • Plato Meslek Yüksekokulu
        • Ana Sayfa
        • Müdür Mesajı
        • Yönetim
        • Akademik Kadro
        • Bölümler
        • Programlar
        • Akademik Bilgi Paketi
    • Merkezler
      • Göç Politikaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
        • Hakkımızda
          • Hakkımızda
          • Kuruluş Amacı
          • Ekibimiz
          • Partnerlerimiz
          • İş Duyuruları
          • İletişim
        • Etkinlikler & Haberler
          • Konferanslar
          • Seminerler
          • Haber Bültenleri
        • Araştırma & Eğitim
          • Devam Eden Projeler
          • Tamamlanmış Projeler
          • Yaz Okulu
        • Yayınlar
          • Kitaplar
          • Makaleler
          • Raporlar ve Politika Notları
        • Zorunlu Göç Kaynak Merkezi
        • Entrepreneurship in a Globalized World Congress 2023
          • Home / Ana Sayfa
          • Opening Program / Açılış Programı
          • Organizing Committee/ Düzenleme Kurulu
          • Scientific Advisory Committee / Bilim Danışma Kurulu
          • Congress Program / Kongre Programı
          • Congress Calender / Kongre Takvimi
          • Poster / Afiş
          • Registration & Abstract Submission / Kayıt & Özet Gönderimi
          • Full Paper Submission / Tam metin Gönderimi
          • Publication / Yayın
          • Book of Abstracts / Özet Bildirileri Kitabı
      • Kadın ve Aile Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
        • 3ʳᵈ International Congress of Women In a Global World (WGW2022)
          • Ana Sayfa / Home
          • Opening Program / Açılış Programı
          • Congress Program / Kongre Programı
          • Book of Abstracts / Bildiri Özetleri Kitabı
          • Congress Presentation Templates / Kongre Sunum Şablonları
          • Afiş / Poster
          • Düzenleme Kurulu / Organizing Committee
          • Bilimsel Danışma Kurulu / Scientific Advisory Commitee
          • Kongre Takvimi / Congress Calendar
          • Kayıt & Bildiri Özet Gönderimi / Registration & Abstract Submission
          • Tam Metin Gönderimi / Full Paper Submission
          • Yayın / Publication
          • Student Exhibition / Öğrenci Sergisi
          • Workshop / Çalıştay
          • İletişim / Contact
      • SEM Sertifika Sorgulama
      • Sürekli Eğitim Merkezi
      • Türkçe Öğrenme Merkezi (TÖMER)
      • Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
    • Yabancı Diller
      • Yabancı Diller Bölümü
        • Ana Sayfa
        • Akademik Kadro
        • İngilizce Hazırlık Akademik Takvim
        • Birimler / Dersler
          • İngilizce Hazırlık Birimi
          • Arapça Dersi
        • Sınavlar
        • İletişim
  • ÖĞRENCİ
    • » Kayıt ve Kabul
      • Akademik Takvimler
        • Akademik Takvim (2024 -2025)
        • Akademik Takvim (2023 - 2024)
        • Lisansüstü Detaylı Akademik Takvim
      • Dikey ve Yatay Geçiş
        • Dikey Geçiş
        • Yurt İçi - Yatay Geçiş
        • Yurt Dışı - Yatay Geçiş
      • Yaz Okulu
      • Azami Süre
      • Mezuniyet Sınavı
      • Diploma Sorgulama
      • Kayıt Yenileme
      • » Yüksek Lisans
      • E-Öğrenme (Uzaktan Eğitim)
        • Sıkça Sorulan Sorular
      • Formlar, Kılavuzlar ve İş Akışları
      • Sıkça Sorulan Sorular
    • Kampüste Yaşam
      • Engelli Öğrenci Başvuru Birimi
      • Öğrenci Konseyi
      • Öğrenci Kulüpleri
      • Kariyer & Staj Merkezi
      • Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
      • Yurt & Konaklama
      • Talep Formları
      • Yarışma
    • Kütüphane
      • Hakkımızda
      • Koleksiyon
      • Ekibimiz
      • Ödünç - İade Hizmetleri
      • Grup Çalışma Odası Rezervasyon Koşulları
      • Katalog Tarama
      • Kampüs Dışı Erişim Hakkında
      • Veri Tabanları - Kampüs Dışı Erişim
      • Kütüphane Kuralları
      • Bağış Politikası
      • Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi Hakkında
      • Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi
      • İstanbul Topkapı Üniversitesi Yayınları
      • Kurum Arşivi
      • İletişim
    • Uluslararası
      • Uluslararası Ofis
      • Erasmus+ Programı
        • Erasmus+ Programı Nedir?
        • Öğrenci Hareketlilikleri
          • Öğrenim
            • Gelen
            • Giden
          • Staj
        • Personel Hareketlilikleri
      • Tam Zamanlı Uluslararası Öğrenciler
        • Başvuru
      • Uluslararası Anlaşmalı Üniversiteler
      • Faydalı Dokümanlar
      • Duyurular
  • E-ÖDEME
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİ
  • KVKK (Kişisel Verilerin Korunması Kanunu) -
  • ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ
  • ÜNİVERSİTEMİZ

    Hakkımızda

    • Mütevelli Heyeti Başkanının Mesajı
    • Rektörün Mesajı
    • Tarihçe
    • Misyon & Vizyon
    • Sayılarla Üniversitemiz
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Politikalar
    • Sürdürülebilirlik
    • Yerleşkeler
    • İhaleler
    • Süreç Yönetimi El Kitabı
    • Stratejik Plan Kitapçığı (2020 - 2025)
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı - Gender Equality Plan
    • Topkapı Sosyal Bilimler Dergisi / Topkapı Journal of Social Science (TJSS)

    Üniversite Yönetim

    • Mütevelli Heyet Başkanı
    • Mütevelli Heyet
    • Rektörlük
    • Senato
    • Yönetim Kurulu
    • Genel Sekreterlik
    • Komisyonlar
    • Etik Kurul

    Topkapı Üniversitesi Kalite Sistemi

    • Topkapı Üniversitesi Kalite Güvence Yönergesi
    • Kalite Komisyonu
    • Topkapı Üniversitesi Yapılanma Şeması
    • İç Değerlendirme Raporu
    • Kurumsal Dış Değerlendirme Geri Bildirim Raporları
    • KVKK Aydınlatma Metni
    • Ombudsmanlık Birimi
    • İlgili Bağlantılar
    • Araştırma Destek ve Teşvik Yönetimi

    Kurumsal

    • Kurumsal Kimlik - Logo Kullanımları
    • E-Bültenler
    • Fotoğraf Galerisi
    • Online Sergiler
    • Katalog
    • Tanıtım Filmi
    • Sosyal Medya Hesapları
    • Kurumsal İletişim İş Talep Formu
    • Akademik/İdari Etkinlik Talep Formu

    International Congress on Intuitive Thinking and Artifical Intelligence

    • Home Page / Ana Sayfa
    • Boards / Kurullar
    • Congress Calendar / Kongre Takvimi
    • Application / Başvuru
    • Extended Abstract Template and Writing Guidelines / Genişletilmiş Özet Şablonu ve Yazma Yönergeleri
    • Poster / Afiş

    I. Ulusal Topkapı Psikoloji Kongresi

    • Ana Sayfa - Davet Yazısı
    • Düzenleme, Yürütme ve Bilim Kurulu
    • Başvuru
    • Bilimsel Program
    • Kongre Bildiri Tam Metin ve Özet Şablonu

    International Congress on Women in a Global World IV: Struggle for Equality

    • Home / Ana Sayfa
    • Poster / Afiş
    • Opening Program / Açılış Programı
    • Congress Program / Kongre Programı
    • Book of Abstract / Bildiri Özetleri Kitabı
    • Congress Calender / Kongre Takvimi
    • Abstract Template / Özet Şablon
    • Organizing Commitee / Düzenleme Kurulu
    • Full Paper Submission / Tam Metin Gönderimi
    • Publication / Yayın
    • Registration and Abstract Submission / Kayıt ve Özet Gönderimi
    • Scientific Commitee / Bilim Kurulu
    • Contact / İletişim
    • Kabul Edilen Bildiri Özetleri

    Yüz Yıllık Cumhuriyet ve Türk Modernleşmesi Sempozyumu

    • Ana Sayfa
    • Sempozyum Düzenleme Kurulu
    • Sempozyum Bilim Kurulu
    • Sempozyum Yürütme Kurulu
    • Sempozyum Takvimi
    • Kayıt, Özet Gönderimi ve Değerlendirmesi
    • Tam Metin Gönderimi ve Değerlendirme
    • Özet Şablon
    • İletişim

    International World Congress of Urban Studies II: Disasters, Climate Crisis, Migration and Security

    • Home / Ana Sayfa
    • Organizing and Executive Committee / Düzenleme ve Yürütme Kurulu
    • Scientific Advisory Committee / Bilim Danışma Kurulu
    • Congress Calendar / Kongre Takvimi
    • Workshop on Migration in the aftermath Earthquake and Urban Livability / Deprem Sonrası Göç ve Kentsel Yaşanabilirlik Çalıştayı
    • Registration & Abstract Submission / Kayıt & Özet Gönderimi
    • Abstract Template / Özet Şablon
    • Full Paper Submission / Tam Metin Gönderimi
    • Publication / Yayın
    • Contact / İletişim

    International Logistics and Supply Chain Congress

    • Home / Ana Sayfa

    3rd T-LitCon: Discursive Terminals: Representations of the Apocalypse in Literature

    • Home Page / Ana Sayfa
    • Submission / Basvuru
  • AKADEMİK BİRİMLER

    Enstitü

    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

    Fakülteler

    • Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
    • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
    • İletişim Fakültesi
    • İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi
    • Mühendislik Fakültesi
    • Sağlık Bilimleri Fakültesi
    • Spor Bilimleri Fakültesi

    Meslek Yüksekokulları

    • Plato Meslek Yüksekokulu

    Merkezler

    • Göç Politikaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
    • Kadın ve Aile Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
    • SEM Sertifika Sorgulama
    • Sürekli Eğitim Merkezi
    • Türkçe Öğrenme Merkezi (TÖMER)
    • Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

    Yabancı Diller

    • Yabancı Diller Bölümü
  • ÖĞRENCİ

    Kayıt ve Kabul

    • Akademik Takvimler
    • Dikey ve Yatay Geçiş
    • Yaz Okulu
    • Azami Süre
    • Mezuniyet Sınavı
    • Diploma Sorgulama
    • Kayıt Yenileme
    • Yüksek Lisans
    • E-Öğrenme (Uzaktan Eğitim)
    • Formlar, Kılavuzlar ve İş Akışları
    • Sıkça Sorulan Sorular

    Kampüste Yaşam

    • Engelli Öğrenci Başvuru Birimi
    • Öğrenci Konseyi
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kariyer & Staj Merkezi
    • Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
    • Yurt & Konaklama
    • Talep Formları
    • Yarışma

    Kütüphane

    • Hakkımızda
    • Koleksiyon
    • Ekibimiz
    • Ödünç - İade Hizmetleri
    • Grup Çalışma Odası Rezervasyon Koşulları
    • Katalog Tarama
    • Kampüs Dışı Erişim Hakkında
    • Veri Tabanları - Kampüs Dışı Erişim
    • Kütüphane Kuralları
    • Bağış Politikası
    • Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi Hakkında
    • Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi
    • İstanbul Topkapı Üniversitesi Yayınları
    • Kurum Arşivi
    • İletişim

    Uluslararası

    • Uluslararası Ofis
    • Erasmus+ Programı
    • Tam Zamanlı Uluslararası Öğrenciler
    • Uluslararası Anlaşmalı Üniversiteler
    • Faydalı Dokümanlar
    • Duyurular
  • E-ÖDEME
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİ
  • ENGLISH

Size nasıl yardımcı olabiliriz

ÖĞRENCİ

  • Kayıt ve Kabul
    • Akademik Takvimler
      • Akademik Takvim (2024 -2025)
      • Akademik Takvim (2023 - 2024)
      • Lisansüstü Detaylı Akademik Takvim
    • Dikey ve Yatay Geçiş
      • Dikey Geçiş
      • Yurt İçi - Yatay Geçiş
      • Yurt Dışı - Yatay Geçiş
    • Yaz Okulu
    • Azami Süre
    • Mezuniyet Sınavı
    • Diploma Sorgulama
    • Kayıt Yenileme
    • » Yüksek Lisans
    • E-Öğrenme (Uzaktan Eğitim)
      • Sıkça Sorulan Sorular
    • Formlar, Kılavuzlar ve İş Akışları
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • Kampüste Yaşam
    • Engelli Öğrenci Başvuru Birimi
    • Öğrenci Konseyi
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kariyer & Staj Merkezi
    • Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
    • Yurt & Konaklama
    • Talep Formları
    • Yarışma
  • Kütüphane
    • Hakkımızda
    • Koleksiyon
    • Ekibimiz
    • Ödünç - İade Hizmetleri
    • Grup Çalışma Odası Rezervasyon Koşulları
    • Katalog Tarama
    • Kampüs Dışı Erişim Hakkında
    • Veri Tabanları - Kampüs Dışı Erişim
    • Kütüphane Kuralları
    • Bağış Politikası
    • Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi Hakkında
    • Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi
    • İstanbul Topkapı Üniversitesi Yayınları
    • Kurum Arşivi
    • İletişim
  • Uluslararası
    • Uluslararası Ofis
    • Erasmus+ Programı
      • Erasmus+ Programı Nedir?
      • Öğrenci Hareketlilikleri
        • Öğrenim
          • Gelen
          • Giden
        • Staj
      • Personel Hareketlilikleri
    • Tam Zamanlı Uluslararası Öğrenciler
      • Başvuru
    • Uluslararası Anlaşmalı Üniversiteler
    • Faydalı Dokümanlar
    • Duyurular
  • ÖĞRENCİ
  • Kayıt ve Kabul
  • Yüksek Lisans
LİSANSÜSTÜ SAYFASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ

YÜKSEK LİSANS


Tezli Yükseklisans Gerekli Bilgiler

• Tezli yüksek lisans programlarının amacı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanmasını sağlamaktır.


• Tezli yüksek lisans programı toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi kredisiz olup “başarılı” veya “başarısız” olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla, seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere en az 120 AKTS kredisinden oluşur.


• Öğrencinin alacağı derslerden en çok ikisi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, anabilim dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararı ile Üniversite bünyesinde verilen lisans veya lisansüstü derslerinden ya da başka bir yükseköğretim kurumunda verilen lisansüstü derslerden seçilebilir.


• Tezli yüksek lisans programını tamamlama süresi; hazırlık sınıflarında geçen süre hariç, öğrencinin her yarıyıl için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın, derslerin tamamlanması için en çok dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır.


• Dört yarıyıl sonunda programda yer alan dersleri tamamlamakla birlikte 2,75/4,00 GNO altında olan ve seminer dersinden başarılı olamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.


Tezsiz Yükseklisans Gerekli Bilgiler

• Tezsiz yüksek lisans programlarının amacı, öğrenciye mesleki konuda derin bilgi kazandırmak ve bilginin nasıl uygulanacağını göstermektir.


• Tezsiz yüksek lisans programları toplam 30 krediden ve 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az 10 ders ile dönem projesinden oluşur. Öğrenci, dönem projesini aldığı yarıyılda dönem projesi dersine kayıt yaptırmak ve yarıyıl sonunda yazılı proje ve/veya rapor vermek zorundadır. Dönem projesi dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.


• Tezsiz yüksek lisans programını tamamlama süresi, her dönem için öğrencinin kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın en az iki yarıyıl olup, program en çok üç yarıyılda tamamlanır.


• Üç yarıyıl sonunda başarısız olan veya programı tamamlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.


Yeni Kayıtta İstenilen Belgeler

1. Lisans Mezuniyet Belgesi
2. Transkript
3. ALES Sonuç Belgesi (kontrol kodu gerekmektedir.) (Tezsiz programlarda aranmamaktadır.)
4. 3 adet Vesikalık Resim
5. Nüfus Cüzdan Fotokopisi
6. Askerlik Durum Belgesi
7. Yurtdışındaki Üniversitelerden Mezun Olanlar İçin; YÖK Denklik Belgesi
8. Adli Sicil Belgesi

Sınav, Değerlendirme ve Başarı

• Her ders için yazılı olarak en az bir dönem içi sınavı ve dönem sonu sınavı yapılır. Bununla birlikte uygulamalı dersler için sadece dönem sonu sınavı yapılabilir. Enstitü yönetim kurulu, sınavın/sınavların sözlü, uzaktan veya pratik çalışma olarak yapılmasına karar verebilir.

• Sınav tarihleri, anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisiyle enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenir ve sınavlardan en az 15 gün önce öğrencilere ilan edilir.

• Öğrencinin, bir dersin dönem sonu sınavına girebilmesi için devam koşulunu yerine getirmesi gerekir. Öğrencinin her bir dersten başarısı, dönem içi notuyla/notlarıyla dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.

• Dönem içi ve dönem sonu sınavlarından herhangi birine Senato tarafından belirlenmiş haklı ve geçerli nedenlerden biri nedeniyle katılamayan öğrenciler için ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla mazeret sınavı yapılır.

• Öğrencinin mazeret sınavına girebilmesi için mazerete konu olan dersin/derslerin sınavının/sınavlarının yapıldığı tarihi izleyen beş iş günü içinde mazeretini gösterir belgeyi, bir dilekçeyle birlikte kayıtlı olduğu enstitüye teslim etmesi gerekir.

• Bir dersin başarı notu yarıyıl içi çalışmalarından alınan notlar ve yarıyıl sonu sınavında alınan notların ağırlıklı ortalamasına göre belirlenir. Yarıyıl sonu/yıl sonu sınavı notu başarı notunun %50’sinden fazlasını oluşturamaz. Yarıyıl içi çalışmalarından alınan not ile yarıyıl sonu sınavı notunun başarı notundaki ağırlıklarını, dersi veren öğretim elemanı her yarıyıl başında yazılı olarak öğrenciye bildirmek ve Öğrenci Bilgi Sisteminde ilan etmek zorundadır.

• Başarı notları öğretim üyeleri tarafından, notların istatistiksel dağılımı ve öğrencilerin genel başarı durumu göz önünde bulundurularak harflerle ifade edilir. Başarı notları, Yükseköğretim Kurulunun “4’lük Sistemdeki Notların 100’lük Sistemdeki Karşılığı” başlıklı tablosuna uygun olarak dönüştürülür. Başarı notları, 100’lük not aralığı ve bunların katsayı değerleri Tablo 1’de gösterilmiştir:

Tablo 1: Başarı notları ve katsayı değerleri

Başarı Notu

Katsayı

Başarı Puanı

AA

4.00

90-100

BA

3.50

85-89

BB

3.00

80-84

CB

2.50

75-79

CC

2.00

70-74

DC

1.50

60-69

FD

0.50

50-59

FF

0.00

0-39


Yarıyıl sonu sınavına girmedi 

Başarısız 

G 

Devamsız 

A 

Kredisiz dersleri başaramamış 

U 

Kredisiz dersleri başarı ile tamamlamış 

Başarılı 

S 

Devamlı 

D 

Ders devam ediyor 

P 

Tekrar 

R 

Kredisiz ders 

N 

Mazeretli 

M 

Dersten çekilmiş 

W 

Kaldırıldı 

K 

Sorumlu değil 

E 

Yarıyıl içi çalışmaları eksik 

I 

Transfer 

T 

  1. yüksek lisans programında bir dersten başarılı olmak için en düşük başarı notu CC, doktora/sanatta yeterlik programları için CB’dir. 
  2. Seminer ve dönem projesi gibi uygulamalı dersler ile lisansüstü eser için S ve U harf notları kullanılır. 
  3. GNO'su 3,50 - 3,74 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; 3,75 ve üstünde olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak nitelendirilir. Bu niteleme öğrencinin transkriptinde belirtilir.

Lisansüstü Kayıt Dondurma ve Kayıt Silme

• Öğrencinin başvurusu ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile öğrenim süresi boyunca, her seferinde bir yarıyıldan az olmamak üzere, tezli yüksek lisans öğrencileri en fazla iki yarıyıl, tezsiz yüksek lisans öğrencileri en fazla bir yarıyıl, doktora öğrencileri ise en fazla dört yarıyıl kayıt dondurabilirler. Askerlik, mahkûmiyet ve tutukluluk durumlarında, kayıt dondurma süresi bu hallerin süresi kadardır.


• Kayıt dondurma halinde, öğrencilerden enstitüye kayıt olunurken alınan belgeler iade edilmez. Kayıt dondurulan süre, öğrencinin öğrenim süresine dahil edilmez. Kaydın dondurulduğu süre boyunca öğrenci eğitim ve öğretim faaliyetleri ile sınavlara katılamaz.


• Kayıt dondurma süresi sona eren öğrenci, mazereti sebebiyle ayrıldığı yarıyılın başından itibaren öğrenciliğine devam eder.


• Öğrencinin yazılı istekte bulunması durumunda, kayıtlı olduğu programla ilişiği kesilir.


Bilimsel Hazırlık Programı

• Yüksek lisans, sanatta yeterlik ve doktora programlarına kabul edilen öğrencilerden lisans veya yüksek lisans derecesini kabul edildikleri yüksek lisans, sanatta yeterlilik veya doktora programından farklı alanlarda almış olanlar ile lisans veya yüksek lisans derecesini Üniversite dışındaki yükseköğretim kurumlarından almış olan yüksek lisans, sanatta yeterlik veya doktora programı adayları için eksikliklerini gidermek amacıyla bilimsel hazırlık programı uygulanabilir.


• Bilimsel hazırlık programında alınması zorunlu dersler, ilgili lisansüstü programını tamamlamak için gerekli görülen derslerin yerine geçemez. Ancak bilimsel hazırlık programındaki bir öğrenci, bilimsel hazırlık derslerinin yanı sıra ilgili enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile lisansüstü programa yönelik dersler de alabilir.


• Bilimsel hazırlık programı ile ilgili devam, ders sınavları, ders notları, derslerden başarılı sayılma koşulları, ders tekrarı, kayıt silme ve diğer esaslar Senato tarafından belirlenir.


• Bilimsel hazırlık programında geçirilecek süre en çok iki yarıyıldır. Yaz öğretimi bu süreye dahil edilmez. Bu süre dönem izinleri dışında uzatılmaz ve süre sonunda başarılı olamayan öğrencinin ilişiği kesilir. Bu programda geçirilen süre yüksek lisans veya doktora programı sürelerine dahil edilmez.


Sanatta Yeterlilik Programı

• Sanatta yeterlik çalışması, özgün bir sanat eserinin ortaya konulmasını, müzik ve sahne sanatlarında ise üstün bir uygulama ve yaratıcılığı amaçlayan doktora eşdeğeri yükseköğretim programıdır.


• Sanatta yeterlik programı tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi bir krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, uygulamalar ile tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmalar olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de en az kırk iki kredilik on dört ders, uygulamalar ile tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmalar olmak üzere en az 300 AKTS kredisinden oluşur.


• Lisansüstü dersler, ilgili enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için en fazla iki, lisans derecesiyle kabul edilmiş öğrenciler için en fazla dört ders seçilebilir


• Sanatta yeterlik programını tamamlama süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın sekiz yarıyıl olup azami tamamlama süresi on iki yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için on yarıyıl olup azami tamamlama süresi on dört yarıyıldır.


• Sanatta yeterlik programı için gerekli kredili dersleri başarıyla tamamlamanın azami süresi tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için altı yarıyıldır. Bu süre içinde kredili derslerini başarıyla tamamlayamayan veya Üniversitenin öngördüğü 3,00/4,00 genel not ortalamasını sağlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.


• Kredili derslerini ve uygulamalarını başarı ile bitiren, ancak tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmalarını birinci fıkrada belirtilen azami on iki yarıyıl veya on dört yarıyıl sonuna kadar tamamlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.


• Lisans derecesi ile sanatta yeterlik programına başvurmuş öğrencilerden gerekli kredi yükü, proje ve benzeri diğer şartları yerine getirmiş olmaları kaydıyla sanatta yeterlik tezinde başarılı olamayanlara talepleri halinde tezsiz yüksek lisans diploması verilir.


Tezsiz Yüksek Lisans Programlarından Tezli Yüksek Lisans Programlarına Geçiş

• Bir tezsiz yüksek lisans programından bir tezli yüksek lisans programına geçişte kabul edilecek öğrenci sayısı, geçiş yapılmak istenen tezli yüksek lisans programının aynı dönemde ilan edilen kontenjanının %20’sini aşmayacak şekilde, ilgili anabilim dalı başkanlığının önerisi, enstitü yönetim kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.


• Bu şekildeki geçişler tezli yüksek lisans programlarına öğrenci kabulü ile aynı dönemde ve aynı usuller uygulanarak yapılır.


• Geçiş yapan öğrencilerin tezsiz yüksek lisans programında aldığı derslerin, tezli yüksek lisans programındaki dersler yerine sayılabilmesi için ders intibakı ilgili anabilim dalı tarafından yapılır.


Yüksek lisans tezinin sonuçlanması

• Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezini enstitünün tez yazım kılavuzundaki esaslara uygun olarak hazırlayıp jüri önünde sözlü olarak savunmak üzere danışmana sunar. Danışman, tezin savunulabilir olduğuna ilişkin yazılı olarak belirttiği görüşü ile birlikte ilgili anabilim dalı başkanlığı aracılığıyla tezi enstitüye teslim eder. Enstitü söz konusu teze ilişkin intihal yazılım programı raporunu alarak danışmana ve jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde, gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere tez enstitü yönetim kuruluna gönderilir.

• Yüksek lisans tez jürisi, ilgili anabilim dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile atanır. Jüri, biri öğrencinin tez danışmanı, en az biri de Üniversite dışından olmak üzere üç veya beş öğretim üyesinden oluşur.

• Öğrencinin tezini, enstitü tarafından jüri üyelerine teslim edildiği tarihten itibaren en geç bir ay içerisinde savunması gerekir. Tez savunması tarihi danışman tarafından diğer jüri üyelerinin görüşü alınarak belirlenir ve enstitüye bildirilir. Tez savunması, tez çalışmasının sunulması ile bunu izleyen soru-cevap aşamasından oluşur. Tez savunması, sadece dinleyici olarak katılacak öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarının katılımına açıktır.

• Tez savunmasının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme kararı verir ve bu karar tez savunmasını izleyen üç gün içinde enstitüye tutanakla bildirilir

• Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.

• Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde düzeltmeleri yapılan tezi aynı jüri önünde yeniden savunur. Düzeltme kararının verilmesinden sonra en geç üç ay içinde düzeltmeleri yaparak savunmaya girmeyen veya düzeltmeleri yaparak girdiği savunma sonunda da başarısız bulunarak tezi kabul edilmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.

• Tezi reddedilen öğrencinin talepte bulunması halinde, yürütülmekte olan ve içerik açısından uygun görülen bir tezsiz yüksek lisans programının ders kredi yükü, proje yazımı ve benzeri gereklerinin yerine getirilmesi kaydıyla kendisine tezsiz yüksek lisans diploması verilebilir.

• Tez savunmasında başarılı olan öğrenci savunmada kabul edilmiş yüksek lisans tezinin ciltlenmiş ve onaylanmış üç nüshasını savunma tarihinden itibaren bir ay içinde enstitüye teslim etmek zorundadır. Enstitü yönetim kurulu talep halinde teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süreyi doldurduğu takdirde Üniversite ile ilişiği kesilir.


Yüksek Lisans Diploması

• Tez savunmasında başarılı olan öğrenciye, yükümlülüklerini yerine getirmiş olması koşuluyla ve enstitü yönetim kurulu kararıyla yüksek lisans diploması verilir.


• Diploma hazırlanıncaya kadar sadece bir defa geçici mezuniyet belgesi verilebilir.


• Yüksek lisans diploması hakkı kazanan öğrenci adına diploma enstitü tarafından düzenlenir. Diplomada öğrencinin kayıtlı olduğu anabilim dalının ve programın YÖK tarafından onaylanmış adı yer alır. Mezuniyet tarihi tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının ilgili enstitüye teslim edildiği tarihtir.


• Diplomasını kaybeden öğrencilere ilgili mevzuat hükümlerine göre ikinci nüsha verilir.


• Tezin tesliminden itibaren üç ay içinde yüksek lisans tezinin bir kopyası elektronik ortamda bilimsel araştırma ve faaliyetlerin hizmetine sunulmak üzere enstitü tarafından YÖK’e gönderilir.

Yüksek Lisans ve Doktora Azami Süreler

 Yüksek LisansDoktora
 Tezsiz Tezli Yüksek Lisanslı Lisanslı
 Normal Süre 2 Yarıyıl 4 Yarıyıl 8 Yarıyıl 10 Yarıyıl
 Azami Süre 3 Yarıyıl 6 Yarıyıl 12 Yarıyıl 14 Yarıyıl
 Başarısızlık Durumu  3 Yarıyılda bitiremeyenler 4 Yarıyılda dersler ve semineri bitiremeyenler 4 Yarıyılda dersler ve semineri bitiremeyenler 6 Yarıyılda dersleri ve semineri bitiremeyenler
 6 Yarıyılda tezi bitiremeyenler 12 Yarıyılda tezi bitiremeyenler 14 Yarıyılda tezi bitiremeyenler


BAĞLANTILAR
  • Akademik Bilgi Paketi
  • Study In Turkey
  • Erasmus
  • Yök
SOSYAL MEDYADAN BİZİ TAKİP EDEBİLİRSİNİZ
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

ÜNİVERSİTE

  • Vizyon
  • Misyon ve Değerlerimiz
  • Tarihçe
  • Yönetmelik ve Yönergeler
  • Yönetim
  • TPU Kalite Sistemi
  • Gizlilik Politikası
  • Elektronik Belge Doğrulama
  • E-Posta
  • Elektronik Belge Yönetim Sistemi
  • Etkinlik Talep Formu

AKADEMİK BİRİMLER

  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Yüksekokullar

ÖĞRENCİ

  • Akademik Takvimler
  • Öğrenci İşleri
  • Öğrenci Bilgi Sistemi
  • E-Öğrenme
  • Kütüphane
  • Staj ve Kariyer Merkezi
  • Sağlık, Kültür ve Spor

KÜTÜPHANE

  • Kütüphane Hakkında
  • Ödünç Verme
  • Katalog Tarama
  • Kütüphane Koleksiyonu
  • Online Bilgi Kaynakları
  • İletişim

ULUSLARARASI

  • Hakkımızda
  • Akreditasyon
  • Erasmus
  • Tam Zamanlı Uluslararası Öğrenciler
  • Duyurular

İLETİŞİM

  • Kazlıçeşme - İstanbul
  • Bahçeşehir - İstanbul
  • Balat - İstanbul
  • Yenibosna - İstanbul
  • Şişli - İstanbul
  • Levent - İstanbul
  • Altunizade - İstanbul
  • Görüş & Önerileriniz
İstanbul Topkapı Üniversitesi 2020 © Tüm Hakları Saklıdır.
web tasarım grimor